دولت میانمار از بنگلادش خواست که مسلمانان روهینگیای ساکن در این کشور را به عنوان شهروند میانمار به رسمیت نشناسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت میانمار از بنگلادش خواست که مسلمانان روهینگیای  ساکن در این کشور را به عنوان شهروند میانمار به رسمیت نشناسند.

«محمد ابوکلام» عضو کمیسیون کمک و اسکان پناهجویان بنگلادش به خبرنگار آناتولی گفت: مقامات میانمار خواستار آن شده اند که در کارت شناسایی پناهندگی مسلمانان آراکانی به جای عبارت «شهروندان میانماری وادار شده به مهاجرت اجباری» عبارت «مهاجران از ایالت آراکان» قید شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این درخواست به هئیت همراه «محمود علی» وزیر خارجه بنگلادش که هفته گذشته به میانمار سفر کرده بود، انتقال داده شده است. وزارت خارجه تنها مقام مسئول برای اتخاذ تصمیم نهایی است و هنوز تصمیم یا دستور رسمی در این خصوص به ما ابلاغ نشده است.

این نخستین دیدار رسمی علی و هئیت همراه وی با مقامات میانمار پس از موج مهاجرت که اوت سال گذشته آغاز شد، به شمار می رود.

از سوی دیگر سازمان دیدبان حقوق بشر (HRW) مدعی آن شد که بنگلادش با درخواست تغییرات موافقت کرده است.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار از 25 آگوست سال گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی جان باختند، اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست.همچنین بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی میانمار به آتش نیز کشیده شده است. از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت دو میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.