بیمارستان های شهر هر هفته 15 تا 20 مورد جدید ابتلا به سرطان که به شکل مستقیم با حوادث یازدهم سپتامبر در ارتباط است را پذیرش می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، برنامه بهداشتی فدرال مرکز تجارت جهانی در ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 به برج های دوقولوی تجارت جهانی تا کنون باعث مرگ 10 هزار نفر شده است که در اثر این حمله دچار بیماری سرطان شدند.

روزنامه نیویورک پست نوشت که پزشکان تأکید کردند که دلیل اصلی سرطان نیز چندین تن غبار به وجود آمده و نیز آلودگی هوایی است که در پی فروپاشی برج ها در مرکز منطقه «منهتن» در نیویورک رخ داده است.

خطرناک بودن مواد مورد استفاده در ساخت برج های تجارت جهانی در سال های 1968 تا 1973 بر پیچیدگی این پدیده بهداشتی افزوده است. بیشتر مواد مورد استفاده در این برج ها در حال حاضر به دلیل پیامدهای مستقیم آن بر سلامت انسان مانند ماده«آزبست» ممنوع شده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت که از میان قربانیان می توان به نیروهایی از تیم های امداد و نجات، ساکنان مجاور منطقه مورد حمله قرار گرفته، دانش آموزان مدارس نزدیک  و کارمندانی که در طبقات پایین در منطقه منهتن کار می کردند، اشاره کرد.

همچنین بر اساس آمارهای پزشکی بیشتر حالت های شایع سرطان در میان نیروهای تیم های امدادی و آتش نشانی است که به مکان حادثه اعزام شدند و برای چند روز در آواربرداری و نجات کسانی که زیر آوار گرفتار بودند مشارکت کردند و بیشترین نوع سرطان نیز سرطان پوست و سرطان غدد لنفاوی است.

در همین زمینه دکتر«مایکل کراین» مدیر برنامه بهداشتی در این زمینه یک واقعیت شوک آوری را برای نخستین بار از سال 2011  فاش کرد و آن اینکه بیمارستان های شهر هر هفته 15 تا 20 مورد جدید ابتلا به سرطان که به شکل مستقیم با حوادث یازدهم سپتامبر در ارتباط است را پذیرش می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.