پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سرمقاله واشنگتن پست در خصوص رسوایی راشاگیت؛

حقیقتی که ترامپ پنهان می کند

اگر ترامپ هیچ کار اشتباهی انجام نداشته باشد و قصد داشته باشد حقیقت را بگوید، باید از پرسش و پاسخ با بازپرس ویژه پرونده راشا گیت استقبال کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود نوشت: «رادولف جولیانی» وکیل رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه این هفته خود به وال استریت ژورنال اعلام کرد که اگر پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تا 1 سپتامبر بسته نشود، مولر باید با ترامپ پای میز مذاکره بنشیند زیرا به ادعای او «ما کسانی نیستیم که در انتخابات دخالت کرده اند.»

ما جولیانی را متهم به جابجایی پست های هدف خواهیم کرد، با این تفاوت که وکلای ترامپ هرگز به وضوح قول نداده بودند که رئیس جمهور در هر زمانی با مولر ملاقات خواهد کرد. فقط هفته گذشته آنها پیشنهاد دادند که از ترامپ سوالاتی در مورد تبانی -  و نه نقض عدالت - پرسیده شود.

این بازی احمقانه دیگر بیش از حد طولانی شده است. کشور مورد حمله قرار گرفته است. مولر در تلاش برای کشف این موضوع است که دقیقا چه اتفاقی افتاده. رئیس جمهور باید مشتاق باشد که به پیشرفت این پرونده کمک کند. در عوض، وکلای او همه تابستان را در مورد شرایط مناسب برای مصاحبه ترامپ سپری کرده اند.

در تابستان امسال بارها اعلام شد که روسیه در انتخابات 2016 در آمریکا دخالت کرده و قصد دارد به دخالت در دموکراسی این کشور ادامه دهد. «دانیل کوتز» مدیر سازمان اطلاعات ملی در ماه ژوئیه گفت که «چراغ های هشدار دهنده» در مورد تلاش های کرملین برای دخالت سایبری در انتخابات میان دوره ای آمریکا «به قرمز چشمک زن تبدیل شده است». سناتور «کلیر مک کاسکیل»  ماه گذشته اعلام کرد که روس ها سیستم های رایانه ای او را برای هک هدف قرار داده اند. کارکنان ارشد امنیت ملی آمریکا در روز 2 اوت پشت تریبون کاخ سفید ایستادند تا کشور را مطلع کنند که دخالت روسیه در انتخابات این کشور یک تهدید اساسی است که آنها آن را جدی گرفته اند. پیام این مقامات ارشد آگاه، روشن بود، تا جایی که ترامپ اعلام کرد که «دخالت» روسیه در حال لطمه زدن به رابطه او با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است.

در همین حال، سوالات همچنان در مورد تعاملات بین تیم ترامپ و روس ها در سال 2016 مطرح شده است. ترامپ هفته گذشته به روشن ترین شکل اذعان کرد که دیدار  بین یکی از کارکنان ارشدش و یک وکیل روسی وابسته به کرملین در ژوئن 2016 در برج ترامپ، با هدف کسب اطلاعات مخرب در مورد «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات او صورت گرفته است. ترامپ پیشتر یک بیانیه دروغین درباره اهداف این دیدار در برج ترامپ به کارمندان خودش دیکته کرده بود. او همچنین در ماه مه 2017، «جیمز کامی» رئیس اف ابی آی را در تلاشی وضح برای متوقف کردن تحقیقات در مورد دخالت روسیه، اخراج کرده بود.

اگر ترامپ هیچ کار اشتباهی انجام نداشته باشد و قصد داشته باشد حقیقت را بگوید، باید از پرسش و پاسخ با مولر استقبال کند و همه کارهای ممکن را انجام دهد تا گزارش نهایی این تحقیقات زودتر منتشر شود.

موضعی که ترامپ در حال حاضر اتخاذ کرده، این مسئله را پررنگ می کند که رئیس جمهور از افشای حقیقت می ترسد. برای رفع تمامی شبهات، او باید خیلی زود به سوالات مولر پاسخ دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.