اوماروسا پیشتر از جمله مشاوران ارشد دولت ترامپ محسوب می شد و بسیار به او نزدیک بود تا حدی که حتی مراسم ازدواج خود را در هتل مجلل ترامپ برگزار کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در هفته ای که گذشت نام یک زن آمریکایی آفریقایی تبار و اقداماتش، سر زبان بسیاری، و اکثر رسانه ها بود.

اوماروسا مانیگوا نیومن پیشتر از جمله مشاوران ارشد دولت ترامپ محسوب می شد و بسیار به او نزدیک بود تا حدی که حتی مراسم ازدواج خود را در هتل مجلل ترامپ برگزار کرد. اما به ناگاه ورق برگشت تا جایی که او از کاخ سفید اخراج شد و دست به افشاگری زد.

 

_102953420_mediaitem102953418

 

زندگینامه

«اوماروسا اونی مانیگوا نیومن» در تاریخ 5 فوریه 1974 در اوهایو متولد شد. او دختر «ترزا ماری واکر» و «جک توماس مانیگوا» است. زمانی که او 7 ساله بود، پدرش به قتل رسید.

او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان «راین» در «یانگز تاون»،  در سال 1996 از دانشگاه «سنترال استیت» در «ویلبر فورس» ایالت اوهایو مدرک لیسانس در رشته روزنامه نگاری را کسب کرد. او بعدا به واشنگتن نقل مکان کرد تا در دانشگاه «هوارد» ادامه تحصیل دهد؛ جایی که او مدرک کارشناسی ارشد را کسب کرد وتلاش کرد در رشته ارتباطات هم مدرک دکترا بگیرد، اما موفق نشد.

اوماروسا همچنین در دپارتمان معنویت «پاین» در شهر«ویلبرفورس» در ایالت اوهایو آموزش های مقدماتی کتاب مقدس را دید.

اوماروسا در دهه 1990 در دولت کلینتون در دفتر «ال گور» معاون او کار کرد. او بعدا اظهار داشت که این شغل را در محیطی بسیار دشوار انجام می داده، زیرا «آنها به آموزش اعتقاد نداشتند و فقط شما را در آتش می اندازند.»

 

5b7440f3e361c090048b4866-750-563

 

«ماری مارگارت اوربی» منشی دفتر سابق ال گور می گوید اوماروسا «بدترین استخدام ما محسوب می شد.»

اوماروسا بعدا از طریق دفتر کارکنان کاخ سفید به وزارت بازرگانی منتقل شد. «چریل شاورزر» که در آن زمان به عنوان معاون رئیس اداره فناوری در وزارت بازرگانی خدمت می کرد، گفت که اوماروسا «فردی نامعقول و مخرب بود» و افزود: «من او را اخراج کردم.»

فعالیت در تلویزیون

فصل اول و هفتم برنامه «کارآموز»

اوماروسا نخستین بار در سال 2004 پس از بازی در فصل اول برنامه «کارآموز» در میان مردم مطرح شد. (کارآموز (The Apprentice) نام برنامه تلویزیونی واقعی آمریکایی است، که توسط مارک برنت ساخته، و به میزبانی املاک و مستغلات دونالد ترامپ ایجاد شد. ترامپ که اصل ثروتش را از خرید و فروش املاک به‌دست آورده، تصمیم گرفت، به پیشنهاد مارک برنت این برنامه را ایجاد کند. در هر قسمت از این برنامه، هر هفته برای بدست آوردن جایزه 250 هزار دلاری و شغل مدیریتی سطح بالا با نام «مصاحبه شغلی نهایی» توسط تاجران و بازرگانان مسابقه برگزار می شد.)

 

o-OMAROSA-BAPTIST-MINISTER-PREACHING-facebook

 

با توجه به قیافه و طرز رفتارش در کارآموز و همچنین تاکتیک های وی، او به زودی به زنی تبدیل شد که «آمریکا دوست دارد از او متنفر باشد» و به این ترتیب او به عنوان «دختر بد شماره یک تلویزیون آمریکا» شناخته شد.

او از طریق حملات شگفت انگیز، ماندگاری و استراتژی، اغلب خود را به عنوان یک رقیب بزرگ در مسابقات زنده تلویزیونی نشان داد. او با اینکه به او برچسب «تبهکار» بزنند مخالف است و اعتقاد دارد که «یک زن تاجر باخرد» است و تاکید دارد که وقتی یک مرد چنین ویژگی هایی را دارد، همیشه او را فردی قوی می بینند، اما زمانی که زن این خصلت را دارد با دید منفی به او می نگرند. اوماروسا همچنین ادعا کرد تولیدکنندگان این برنامه تلاش کردند که او مانند یک فرد «خائن» به نظر برسد. او در هفته نهم اخراج شد.

 

photos.medleyphoto.7242130

 

در ژانویه 2008، اوماروسا به فصل هفتم کارآموز دعوت شد. او تنها شرکت کننده در برنامه قبلی بود که به سری هفتم دعوت شد. در این فصل او به سرعت درگیر یک انحراف شخصی با «پیرس مورگان» شد. او در نهایت در قسمت دهم اخراج شد.

در ماه ژوئن 2010، اوماروسا و ترامپ دوباره همکاری کردند تا یک برنامه جدید به نام «ادغام نهایی» بسازند که در این سریال 12 مرد برای جلب نظر اوماروسا با هم رقابت می کردند. این سریال از تی وی وان پخش شد.

 

5b73755d2be4ab980e8b4c23-960-656

 

فصل سیزدهم کارآموز

در ماه فوریه 2013، اوماروسا به تلویزیون و برنامه کارآموز بازگشت. اوماروسا به سرعت تیم خود را به پیروزی اولیه در این برنامه رساند.

 

5b7377558905f287068b54d4-960-532

 

جنجال

در برنامه «اپرا وینفری»، اوماروسا «ارکا وترینی» هم بازی خود در برنامه کارآموز را متهم کرد که به او فحش داده است، اتهامی که وترینی رد کرد. مدت کوتاهی پس از آن، اوماروسا قرار شد در برنامه زنده «جیمی کیمل» شرکت کند اما پس از آنکه با مشاهده دستگاه دروغ سنج در این برنامه مخالفت کرد، در این برنامه شرکت نکرد.

 

040423_scoop_omarosa_hmedhmedium

 

سلبریتی برادر بزرگ

اوماروسا در فصل اول برنامه «سلبریتی برادر بزرگ» - فصل جدید برنامه برادر بزرگ - حاضر شد. این برنامه از 7 تا 25 فوریه 2018 از شبکه سی بی اس پخش شد. او در این مدت در این برنامه بود و تا فینال بسیاری از رقبا را از گردونه خارج کرد. در نهایت او یکی از 5 فینالیست بود و پنجم شد.

 

omarosa

 

در این فصل، او کار با دونالد ترامپ و دولتش را در کنار حقیقت تجربه اش در کاخ سفید را رد کرد. بسیاری از این افشاگری های سیاسی توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و به سرتیترخبرها تبدیل شد. 

 

15-omarosa-manigault.w710.h473

 

کارزار انتخاباتی ترامپ و تشکیل دولت

طی کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در ژوئیه 2016، اوماروسا اعلام کرد که وی به عنوان رئیس کمیته آمریکایی - آفریقایی تبار در ستاد دونالد ترامپ انتخاب شده است.

 

b083fe9fe78519d697d109

 

در سپتامبر سال 2016، او در مصاحبه ای با «فرانتلاین» گفت: «هر منتقد و هر متفکری مجبور خواهد شد در برابر رئیس جمهور ترامپ تعظیم کند. هر کس که تا به حال به ترامپ شک کرده، با او مخالفت کرده و یا او را به چالش کشیده. این انتقام نهایی است.» اندکی پس از آنکه دونالد ترامپ برنده انتخابات شد، اوماروسا اعلام کرد که دونالد ترامپ دارای فهرستی از «دشمنان» جمهوری خواه است که در انتخابات ریاست جمهوری علیه او رای داده اند. 

در دسامبر 2016، اوماروسا به عنوان یکی از 9 عضو اضافی برای تیم انتقالی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام شد.

 

Omarosa_Manigault_by_Gage_Skidmore

 

در دسامبر 2016، اوماروسا با «ری لوئیس» و «جیم براون» ستاره های سابق فوتبال برای دیدار با ترامپ در برج ترامپ همراهی کرد.

 

2

 

در 3 ژانویه سال 2017 گزارش شد که اوماروسا به جمع کارکنان کاخ سفید خواهد پیوست. عنوان خاص او روز بعد به عنوان دستیار رئیس جمهور و مدیر ارتباطات برای دفتر ارتباطات عموم منتشر شد.

 

5b737fb904f16238008b50a8-960-480

 

او در اولین مصاحبه اش پس از دریافت این پست از کاخ سفید، به «مگین کلی» خبرنگار ان بی سی گفت که او طرفدار حزب ترامپ «ترامپلیکان» است و وابستگی سیاسی خود را به حزب جمهوری خواه تغییر داده است. او امیدوار است که بیشتر آمریکایی های آفریقایی تبار از او پیروی کنند و از دموکرات هایی که به آنها وعده های توخالی داده اند، روی برگردانند.

در ماه ژوئن 2017، اوماروسا «فراکسیون سیاه کنگره» (سازمانی به نمایندگی از نمایندگان سیاه پوست کنگره آمریکا که عضویت در آن منحصر به سیاه پوستان است) را برای بازدید از کاخ سفید دعوت کرد، و این دعوتنامه را به عنوان «مایه افتخار اوماروسا مانیگوا» امضا کرد. بعضی از اعضای این فراکسیون از استفاده از این عنوان مستثنی شده بودند. در نهایت این فراکسیون دعوت را رد کرد. در ماه اوت سال 2017، اوماروسا در کنفرانس ملی انجمن های روزنامه نگاران سیاه در نیواورلئان که عزیزانشان را در خشونت های این کشور از دست داده بودند شرکت کرد. او با «اد گوردون» روزنامه نگار میانه رو وارد یک مشاجره لفظی شد؛ زیرا سوالات او بر سیاست های ترامپ متمرکز بود و نه قربانیان خشونت.

 

1

 

اخراج

کاخ سفید در تاریخ 13 دسامبر 2017، استعفای اماروسا را اعلام کرد و گفت که از 20 ژانویه 2018 به اجرا در می آید. سرویس مخفی آمریکا گزارش هایی را مبنی بر اینکه اماروسا در 12 دسامبر از کاخ سفید به زور اخراج شده بود، تکذیب نکرد اما اظهار داشت که این سازمان در فرآیند خاتمه بخشیدن به کار اماروسا از این مجموعه دخالتی نداشته است. تنها مشارکت سرویس مخفی در این زمینه این بود که مجوز دسترسی اوماروسا را غیرفعال کند.

 

omarosa-robin-roberts-gma-1513266012-640x426

 

«آوریل رایان» خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید گزارش داد که «جان کلی» رئیس  کارکنان کاخ سفید اوماروسا را اخراج کرده اما اوماروسا به هیاهوها پایان داد و گفت که خودش استعفا داده است. اما او به طور مخفیانه صوت اخراجش را ضبط کرد و در تاریخ 12 اوت 2018 آن را برای پخش در اختیار شبکه ان بی سی قرار داد.

 

5b7382771982d834008b5138-960-640

 

در ماه فوریه سال 2018، اوماروسا در یک برنامه تلویزیونی علنا از دولت ترامپ انتقاد کرده بود و گفته بود دیگر به ترامپ رای نخواهد داد.

کتاب جدید

اوماروسا کتابی با نام «دیوانه: روایت یک خودی از کاخ سفید ترامپ» را نوشته که در آن به شدت به ترامپ تاخته و او را «نژادپرست» خوانده است.

 

Omarosa+Manigault+Newman+Book+Trump+White+OhrFkXNKEQTl

Unhinged-An-Insiders-Account-of-the-Trump-White-House-by-Omarosa-Manigault-Newman

 

نیومن در کتاب جدیدش نوشته است که ترامپ چندین بار از الفاظ توهین‌ آمیز علیه سیاه پوستان استفاده کرده و حتی صوت این اظهارات ترامپ نیز موجود است.

وی در بخشی از این کتاب نوشته است که رئیس جمهور آمریکا در یک برنامه تلویزیونی از الفاظی توهین آمیز و نژادپرستانه علیه سیاهپوستان استفاده کرده است. او اذعان کرده است که دیگر هیچ گاه قادر به دسترسی و پوشش دادن صوت این اظهارات نخواهد بود اما گفته است که سه منبع ناشناس، محتوای این اظهارات را توصیف کرده بودند.

 

Omarosa-Manigault-Wiki2

 

او نوشته است که ترامپ نشانه هایی از زوال عقلی و دمانس را نشان داده که غیرقابل انکار است. او همچنین ترامپ را فردی توصیف کرده که «عاشق درگیری، آشوب و گمراهی است و دوست دارد شاهد جدال و درگیری مردم باشد».

 

5b737e172154a31c008b5003-960-720

 

او با این کتاب چهره ای انتقاد برانگیز از ترامپ ترسیم کرده است. اوماروسا می گوید در بسیاری از رویدادها شاهد رفتاری نامناسب از ترامپ بوده است. اوماروسا مانیگو در بخش دیگری از این کتاب نوشته است زمانی که یک بار وارد دفتر ترامپ در اتاق بیضی شکل شده، او را در حال خوردن یک تکه کاغذ دیده است! او می گوید ترامپ در اکثر مواقع از جمله در تفریحگاهش در فلوریدا، جشن های تولد و مسابقات گلف بدون همسرش حاضر می شود.

مشاور سابق کاخ سفید همچنین فاش کرد که ترامپ قصد داشته در مراسم تحلیف خود، به جای کتاب مقدس از نسخه ای از یکی از کتاب‌ های خود برای سوگند خوردن استفاده کند. به گفته نیومن، ترامپ قصد داشته است در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روی کتاب «هنر معامله»، از نوشته‌ های خودش، سوگند یاد کند.

 

5a8279c8d0307241008b46b5-750-375

 

این در حالی است که کاخ سفید هم از کتاب و هم از نویسنده آن انتقاد کرده است. کاخ سفید همه مسائل مطرح شده از سوی اوماروسا را تکذیب کرد و او را «کارمند سابق بدخلق کاخ سفید» توصیف کرد که تلاش می کند با «حملات دروغین» به رئیس جمهور آمریکا نفع ببرد.

ترامپ هم تا حدی از این اقدام به خشم آمده که نیومن را «پست، بی عرضه و سگ» خوانده است.

محتوای دو فایل صوتی

او تاکنون دو فایل صوتی افشاگرانه منتشر کرده است: در فایل اول مکالمات او با جان کلی در لحظه اخراجش شنیده می شود که می‌ گوید مسائل اخلاقی زیادی از جمله استفاده نیومن از خودروهای دولتی وجود دارد.

 

17darcy-omarosajpg-860e180bf255ccd2

Untitled

 

در نوار دوم، صدای ترامپ شنیده می‌ شود که می گوید: «هیچ کس از اخراج تو به من خبر نداده بود.»

زندگی شخصی

اوماروسا یک برادر بزرگ تر به نام «جک توماس مانیگوا جونیور» داشت که در سال 2011 به قتل رسید.

 

omarosa-manigault-jack-getty

 

در سال 2000، اوماروسا با «آرون استالوورث» ازدواج کرد و نام خانوادگی خود را به مانیگوا-استالوورث تغییر داد. آنها در سال 2005 از هم جدا شدند و در همان سال طلاق گرفتند. او به نام خانوادگی خود بازگشت و در نهایت تنها با نام خودش اوماروسا شناخته شد.

 

050_aaron_omarosamanigualt-stallworth_dodgeballpr_copy

 

اوماروسا در تاریخ 8 آوریل 2017 با «جان آلن نیومن» ازدواج کرد و آنها جشن خود را در هتل مجلل ترامپ گرفتند.

 

omarosaandpastor

 

 نیومن کشیش ارشد در یک کلیسا در «جکسونویل» ایالت فلوریدا است.

 

3F1445E900000578-4393424-Omarosa_and_Pastor_Newman_walked_into_the_hotel_s_lobby_arm_in_a-a-83_1491677087618

پس از جشن ازدواج، اوماروسا عکس های عروسی اش را در کاخ سفید گرفت ولی به دلایل امنیتی و اخلاقی آنها را به اشتراک نگذاشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.