بر اساس نظرسنجی که خبرگزاری رویترز انجام داده، برخلاف جوسازی های مقامات آمریکایی‌، مردم این کشور روسیه را تهدیدی بزرگ تر از ایران برای خود می‌ دانند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که آمریکایی‌ ها نسبت به سه سال گذشته ایران را کمتر یک تهدید امنیتی جدی برای خود دانسته‌ اند و در عوض روسیه را بیش از پیش تهدید علیه خود محسوب می‌ کنند.

بر اساس نظرسنجی که از 30 ژوئیه تا 5 اوت توسط رویترز - ایپسوس اجرا شد و رویترز اکنون نتایج آن را منتشر کرده است، از بین 4471 نفر که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، 67 درصد آمریکایی ها معتقدند که ایران تهدیدی فوری و جدی برای آمریکا به شمار می آید.

این در حالی است که در نظرسنجی پیشین این خبرگزاری که در بهار 2015 انجام گرفته بود، از بین 3000 شرکت کننده در نظرسنجی، حدود 75 درصد ایران را یک تهدید فوری برای آمریکا ارزیابی کرده بودند. 

در عوض درصد آنهایی که در سال 2015 ایران را تهدیدی متوسط تلقی می‌ کردند، از 17.7 درصد به 20.7 درصد افزایش پیدا کرده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که تعداد کسانی که در سال 2015 ایران را هرگز تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی‌ کردند، افزایش یافته و از 4 درصد در سال 2015 به 7 درصد در نظرسنجی کنونی رسیده است.

نتایج دو نظرسنجی رویترز از آن لحاظ می‌تواند اهمیت داشته باشد که در بازه زمانی امضای توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 در سال 2015 (در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما) و اکنون پس از خروج آمریکا از این توافق نامه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رخ داده است.

همزمان نتایج این نظرسنجی نشان می‌ دهد مردم آمریکا در 3 سال گذشته نسبت به روسیه بدبین‌ تر شده اند و اکنون این کشور را بیشتر از پیش تهدیدی علیه خود محسوب می‌ کنند.

بر اساس همین نظرسنجی 71 درصد از آمریکایی ها معتقدند که روسیه تهدیدی برای آمریکا به شمار می آید، این آمار در مارس 2015 حدود 67 درصد بوده است.

پرونده دخالت روسیه در انتخابات نوامبر 2016 و تبانی میان ستاد ترامپ و مسکو که در دو سال گذشته همواره در صدر اخبار آمریکا بوده، می‌ تواند از علل افزایش بدبینی مردم آمریکا به روسیه محسوب شود.

بر اساس نظرسنجی جدید، همچنین تنها 39 درصد از آمریکایی ها گفته اند که شیوه ای که ترامپ سیاست خارجی را مدیریت می کند، تایید می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.