اولین محاکمه ای که تماس های مشکوک دستیاران ترامپ با مقامات و عوامل روسی را بررسی می کند، در حال برگزاری است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روز چهارم محاکمه «پل مانافورت» مشاور سیاسی سابق جمهوری خواهان و رئیس سابق کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برگزار شد و در دادگاه باز هم بر سر چگونگی گزارش دهی او از درآمد و مالیاتش بحث شد.

مانافورت به مدت 5 ماه در ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ حضور داشت.

«فیل آیلیف» و «سیندی لاپورتا» حسابدارهای «پل مانافورت» مشاور سیاسی سابق جمهوری خواهان و رئیس سابق کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دادگاه اذعان کرده اند به مانافورت در پنهان‌ کردن حساب‌ ها و درآمد خارجی‌ اش کمک کرده اند تا او بتواند مالیات کمتری بپردازد.

«سیندی لاپورتا» به دادگاهی که در شهر «الکساندریا» در ایالت «ویرجینیا» در جریان است، گفت از او خواسته شده بود که وامی 900 هزار دلاری را در اظهارنامه مالیاتی مانافورت در سال 2015 جعل کند.

روز جمعه لاپورتا که در ازای شهادت در دادگاه مصونیت دریافت کرده، به دادگاه گفت می‌ دانسته که دستکاری در مورد وام «کار قانونی ای نیست» و از این کار ابراز پشیمانی کرد.

لاپورتا افزود این کار را تحت فشار «ریک گیتس» دستیار سابق مانافورت انجام داده چرا که معتقد بوده است مانافورت پول کافی برای پرداخت تمام مالیات خود را ندارد.

لاپورتا گفت فکر می‌ کند مانافورت در سال 2015، 500 هزار دلار کمتر از آنچه که باید مالیات داده است.

آیلیف هم در دادگاه گفت شرکت مالیاتی وی چندین ایمیل از مانافورت و گیتس دریافت کرده که در آن تضمین کرده اند که آنها هیچ حساب خارجی ای ندارند. و این شرکت با ارسال ایمیلی مستقیما از مانافورت پرسیده است که آیا او، همسرش و دو دخترش حساب های خارجی دارند یا خیر.

طی ایمیلی که در دادگاه نشان داده شد، پاسخ مانافورت منفی بوده است.

مجددا در سال های 2012 و 2013 گیتس به آیلیف گفته است که مانافورت حساب خارجی ای ندارد.

وکلای مانافورت پیشتر گفته بودند ریک گیتس مسبب اصلی در اتهامات مطرح شده است.

با این همه دادستان‌ ها می‌ گویند مانافورت در مدیریت مسائل مالی خود از نزدیک نظارت می‌ کرده است.

ریک گیتس دستیار سابق مانافورت که به عنوان شاهد در دادگاه حضور داشت، اتهامات خود مبنی بر دروغ گویی به بازرسان و توطئه را پذیرفته است.

مانافورت که برای 3 ماه کارزار انتخاباتی ترامپ را رهبری می‌ کرد، به 18 مورد اتهام مربوط به فساد بانکی، فساد مالیاتی و پنهانکاری در اعلام حساب‌ های خارجی خود متهم شده اما در تمامی موارد اتهامی اظهار بی‌ گناهی کرده است.

او ممکن است در صورت محکوم شناخته شدن، به حدود 30 سال حبس متهم شود.

هیچ کدام از اتهامات مطرح شده در این محاکمه به تبانی احتمالی روسیه و کارزار انتخاباتی ترامپ ارتباطی ندارد.

پل مانافورت، تاجر و جمهوری‌ خواه فعالی است که هدف تحقیقات شورای ویژه «رابرت مولر» بازپرس ویژه درباره نقش ادعایی روسیه در تبانی با ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا قرار گرفته است و به صورت رسمی با اتهامات مالی از جمله توطئه برای پولشویی و توطئه ضد آمریکا رو به رو است. 

رابرت مولر همچنین پل مانافورت را به تلاش برای نفوذ بر شاهدان پرونده متهم کرده است. پیشتر «امی برمن جکسون» قاضی منطقه‌ ای آمریکا در واشنگتن آزادی مشروط او را لغو کرد و او را به زندان فرستاد.

مولر که درباره «ریاست جمهوری مشکوک» ترامپ تحقیقات می‌ کند در تلاش است تا مشخص کند آیا ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ با روسیه در تماس بوده و آیا ترامپ به صورت غیرقانونی برای مانع‌ تراشی در روند تحقیقات تلاش کرده است یا خیر؟ این در حالی است که مسکو همه اتهامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا را مبنی بر مداخله در انتخابات رد کرده و ترامپ هم اتهام همدستی را نپذیرفته است.

مانافورت قرار است علاوه بر محاکمه کنونی خود در ویرجینیا، در ماه سپتامبر در «واشنگتن» هم محاکمه شود. هیچ کدام از اتهامات او به مداخله روسیه در انتخابات مرتبط نیست و عمدتا به قبل از دورانی بازمی‌ گردد که او ریاست ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ را بر عهده داشت. 

گفته می شود که مانافورت اکثر درآمد خود را هنگامی که طی سال های 2010 تا 2014 دراوکراین به عنوان مشاور سیاسی کار می کرد، به دست آورده است.

این اولین محاکمه ای است که تماس های مشکوک دستیاران ترامپ با مقامات و عوامل روسی را بررسی می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.