ده ها تاجر،برخی از مدیران بانک ها و شرکت های بیمه در حال حاضر برای انجام تحقیقات از آنها به اتهام دست داشتن در پرونده های فساد در بازداشت به سر می برند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، دولت سودان مبارزه جدی با فساد به منظور بازگرداندن دارایی های غارت شده، محاکمه مدیران بانک ها، شرکت های بیمه،تاجران و افسران بلندپایه در دستگاه امنیتی را گسترش داد.

دولت سودان همچنین لایحه ای تصویب کرد که  بر اساس حساب های بانکی مسئولان و تاجران را در خارج از کشور تحت پیگرد قرار دهد.

«احمد بلال عثمان» وزیر اطلاع رسانی سودان در این زمینه گفت: مبارزه با فساد متوقف نمی شود تا زمانی که سودان از فاسدان و فساد خالی شود و در صورت اثبات دست داشتن هر فرد در فساد، استثنایی برایش قائل نخواهد شد.

عثمان افزود: اراده سیاسی در دولت سودان برای مبارزه با فساد و عدم استثنا کردن هیچ گونه شخصی در صورت ثابت شدن فساد وی، وجود دارد.

وی از رسانه ها نیز خواست که متهمان را بد نام نکرده و پیش از محاکمه قضایی شان آنها را محکوم نکنند.

وزیر اطلاع رسانی سودان  همچنین گفت که دولت تمام تلاش خود را در زمینه مبارزه با فساد به کار می گیرد و تا زمانی که سودان خالی فساد و فاسدان نشود مبارزه با فساد متوقف نمی شود.

وی خواستار آن شد که اشخاص متهم به فساد تا زمانی که به لحاظ قضایی محاکمه نشده اند در رسانه ها محکوم نشوند زیرا متهم تا زمانی که اتهامش ثابت نشود بی گناه است.

در همین بین یک مسئول رسمی سودانی گفت که ده ها تاجر،برخی از مدیران بانک ها و شرکت های بیمه در حال حاضر برای انجام تحقیقات از آنها به اتهام دست داشتن در پرونده های فساد در بازداشت به سر می برند.

این مسئول سودانی افزود که از «بدر الدین محمود» وزیر دارایی سابق سودان به دلیل تخلفات مرتبط با سرمایه گذاری قطر در عرصه سوخت در سودان تحقیقات صورت گرفته است و دادستانی کل امنیت کشور پرونده های فساد را به دادگاه ها فرستاده است.

در همین حال، بانک مرکزی سودان دارایی های 89 نفر را در بانکهای سودانی پس از متهم شدن شان به دست کاری در درآمدهای صادرات، مصادره کرد و مسئولان بلندپایه ای نیز در بانک ها به دلیل ارتکاب تخلف اخراج شده اند.

در تحولی دیگر،«عمر البشیر» رئیس جمهور سودان طی دستوری ریاست جمهوری سازماندهی دوباره نمایندگی دیپلماتیک خارجی را آغاز کرد که شامل چندین اقدام درباره تعیین سفرا و تمدید ماموریت برخی از آنها می شود.

دستور ریاست جمهوری، وزارت خارجه را ملزم می کند که نام کاندیداها برای سفارتخانه های کشور را برای رئیس جمهور بفرستد تا رئیس جمهور شخص مناسب را خودش انتخاب کند.همچنین وزارت امور ریاست جمهوری چگونگی انتخاب سفرای سودان در خارج را بر اساس توصیه های وزارت خارجه مبنی بر « سه کاندید برای هر پست به عنوان سفیر» به رئیس جمهور اعلام می کند.

بر اساس دستور البشیر به سفیر فقط یک واحد مسکونی داده می شود هر چند چند همسر داشته باشد و یک خودروی مرسدس فقط برای سفیر اختصاص داده می شود و باقی خودروهای مرسدس فورا به سودان باز گردانده می شوند.

پیش از این عربستان سعودی نیز مبارزه با فساد در این کشور را آغاز کرده و به دستور شاهزاده«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی ده ها مسئول سابق، شاهزاده و تاجر را در هتل معروف و مجلل «ریتز کارلتون» در ریاض بازداشت کرد و پس از استرداد 100میلیارد دلار از آنها بسیاری از این بازدشت شده ها را آزاد کرد.هنوز شماری از این متهمان در بازداشت به سر می برند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.