این بخش از پناهندگان بزرگترین بخش از پناهندگان هستند که لبنان را ترک می کنند و به کشورشان باز می گردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، روند بازگشت  850 پناهنده سوری از لبنان به سوریه امروز آغاز شد. این پناهندگان از طریق گذرگاه «الزمرانی» در شرق لبنان وارد سوریه می شوند.

این بخش از پناهندگان بزرگترین بخش از پناهندگان هستند که لبنان را ترک می کنند و به کشورشان باز می گردند.

خبرنگار المیادین در لبنان گفت که بازگشت این پناهندگان در چارچوب بازگشت داوطلبانه صورت می گیرد.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که امروز گروه جدیدی از آوارگان سوری از شهرک «عرسال» لبنان از طریق گذرگاه الزمرانی به منطقه «قلمون» در ریف دمشق برگشتند.

خبرنگار اعزامی سانا به گذرگاه گفت: امروز درحدود 1000 غیر نظامی از جمله شماری زیاد کودک و زن  از شهرک لبنانی عرسال ،به گذرگاه الزمرانی،رسیدند، و با اتوبوس ها به روستاها و خانه هایشان در منطقه حومه دمشق منتقل شدند.

خبرنگار اعزامی سانا خاطرنشان کرد:  آوارگانی که به علت جنایت های تروریست ها خانه هایشان را ترک کرده مورد استقبال عناصر ارتش عربی سوریه قرار گرفتند.

تعدادی از آوارگان بازگشته در اظهارات خود با خبرگزاری سانا تشکر و قدردانی شان از ارتش عربی سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به شهرک ها و روستا های خود را ابراز کردند.

 

بازگشت 100 هزار آواره به غوطه شرقی دمشق

مرکز روسی استقبال و توزیع و اسکان پناهندگان در سوریه اعلام کرد که بیش از 100 هزار آواره سوری از زمان آزادی منطقه«غوطه شرقی» دمشق در ماه آوریل گذشته به این منطقه بازگشتند.

سخنگوی این مرکز به خبرنگاران گفت که از زمان آزادی غوطه شرقی این منطقه شاهد بازگشت بیش از 100 هزار شهروند به خانه های شان شد؛ شهروندانی که به دلیل جنگ خانه های خود را ترک کرده بودند.

این سخنگو افزود که یکی از بازگشته ها از ترکیه به غوطه بازگشته است، وی توانسته بود خود را لبنان و از آن جا به آنکارا برساند ولی اکنون بسیار خوشحال است که به میهن بازگشته است؛ میهنی که زندگی مسالمت آمیز در آن آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه برای پذیرش، توزیع و اسکان پناهندگان و آوارگان سوری مرکزی ویژه تشکیل داد که کار آن رساندن کمک های انسانی به کشور و کمک به بازسازی خدمات اجتماعی در مناطق مختلف سوریه و حل دیگر مشکلات مربوط به بازسازی زیرساخت ها است که در اثر جنگ از بین رفته اند.

 

 

واکنش دمشق به تخلیه کلاه سفیدها از جنوب سوریه

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه تأکید کرد، عملیات مجرمانه‌ای که اسرائیل و مزدورانش در منطقه انجام دادند، ماهیت واقعی گروه موسوم به کلاه سفیدها را بر ملا کرد.

این منبع تصریح کرد که سوریه پیشتر نسبت به خطر این گروه برای امنیت و ثبات این کشور و منطقه به دلیل ماهیت تروریستی کلاه سفیدها هشدار داده بود.

این منبع گفت که اسرائیل از مدتها پیش ادعا می‌کند که هیچ ارتباطی به جنگ در سوریه ندارد، ولی قاچاق صدها نفر از عناصر تروریستی کلاه سفید و سرکرده‌های سایر گروههای مسلح با همکاری آمریکا، انگلیس، آلمان، کانادا و اردن، حاکی از حمایت این کشورها از گروههای تروریستی حاضر در سوریه است.

وزارت خارجه همچنین خاطر نشان کرد که هدف این کشورها نابودی زیرساخت های سوریه با بهانه‌هایی است که پس از قاچاق این تروریست ها به اراضی اشغالی و از آنجا به اردن و سپس به کشورهای حامی آنان، چنین ادعاهایی را بر ملا کرد؛ کشورهایی که برای تروریست ها همه امکانات را فراهم کردند تا سوریه را نابود سازند.

این منبع ادامه داد، واژه‌های مربوط به محکومیت، دیگر بیانگر خشم همه ملت سوریه در قبال این توطئه‌های پست و حمایت نامحدود کشورهای غربی، اسرائیل و اردن از گروه های تروریستی کلاه سفیدها، داعش، جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی نیست که طی هشت سال گذشته در تلاش بوده است که سوریه را از مسیر خود منحرف سازد و دستاوردهای آن را نابود کند.

وی خاطر نشان کرد: «از این به بعد برگزاری هر نشست یا مذاکره در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی و سایر نهادها بین‌المللی برای بررسی ادعاهای دروغین آنان درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دیگر مورد قبول نیست؛ زیرا اصلا هیچ سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد».

این منبع همچنین اظهار داشت، سوریه انتظار دارد که نهادهای بین‌المللی مهتم به مبارزه با تروریسم و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی مواضع خود را تصحیح کند؛ مواضعی که متأثر از رسوا شدن ماهیت اصلی نقش ویرانگری است که کلاه سفیدها در سوریه ایفا کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.