اخیرا شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا فاش کرد که آمریکا طرحی دارد که بر اساس آن نزدیک به هزار عنصر از سازمان «کلاه سفیدها» را به همراه خانواده های آنها را از سوریه خارج کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ساعت های اخیر 800 تن از عناصر سازمان موسوم به «کلاه سفیدها» و خانواده های شان را از منطقه درگیری ها در جنوب سوریه به یکی از کشورهای منطقه منتقل کرده است.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که عملیات تخلیه کلاه سفیدها از جنوب سوریه در پاسخ به درخواست ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفته است و این عناصر به اردن منتقل شده اند.

اردن روز گذشته با عبور نزدیک به 800 سوری با درخواست سازمان ملل به دلایل انسانی صرف و با ضمانت های تعدادی از کشورهای غربی برای اقامت آنها در اراضی کشورهای شان طی مدتی که از سه ماه فراتر نمی رود موافقت کرد.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که دشمن اسرائیلی طی یک عملیات محرمانه ی شبانه نزدیک به 800 تن از عناصر به اصطلاح  کلاه سفیدها) را به همراه خانواده هایشان از جنوب سوریه تخلیه کرد و از آنجا به صورت زمینی به اردن فرستادند.

به گزارش برخی خبرگزاری ها  أفیخای أدرعی  سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: عملیات نجات، به درخواست آمریکا و کشورهای اروپایی انجام شد و این عناصر به اردن منتقل شدند و از آنجا در انگلیس، آلمان یا کانادا جذب می شوند.

اردن اعلام کرده است که این اجازه ورود 800 تن از عناصر به اصطلاح (کلاه سفیدها) را داده و قرار است آنها به کشورهای غربی منتقل شوند.

 اخیرا شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا فاش کرد که آمریکا طرحی دارد که بر اساس آن نزدیک به هزار عنصر از سازمان «کلاه سفیدها» را به همراه خانواده های آنها را از سوریه خارج کند.

سی ان ان فاش کر دکه آمریکا با کمک کانادا، و تعدادی از کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس و فرانسه در حال تهیه طرحی است که بر اساس آن اعضای سازمان کلاه سفیدها را به همراه خانواده های شان از سوریه خارج کند.

این شبکه آمریکایی فاش کرد که بر اساس طرح آمریکا نزدیک به هزار عنصر از کلاه سفیدها و خانواده های شان به کشورهای دیگر مانند کانادا، انگلیس و آلمان فرستاده می شوند.

یک منبع به سی ان ان گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این مساله را در نشست سران پیمان ناتو مطرح کرد و قرار است آن را  طی دیدارش با «دولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه در هلسینکی مطرح کند. ترامپ امروز دوشنبه با پوتین در پایتخت فنلاند دیدار می کند.

برخی هیأت های غربی نیز ترامپ را درباره ضرورت بررسی مساله تخلیه کلاه سفید با کمک اسرائیلی ها و اردنی ها قانع کردند.

این در حالی است که پیش از این و به طور مشخص در 4 ماه می گذشته شبکه «سی بی اس» فاش کرد که وزارت خارجه آمریکا کمک به کلاه سفیدها در سوریه را متوقف کرده است و این سازمان نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ کمکی از واشنگتن دریافت نمی کند. کمک های واشنگتن یک سوم بودجه این سازمان را شکل می دهد.

«بشار اسد»» رئیس جمهور سوریه در یکی از مصاحبه های خود با یک روزنامه انگلیسی در 10 ژوئن گذشته تأکید کرد که کلاه سفیدها سازمانی در دست لندن است و حضور آمریکا و انگلیس در کشورش غیرقانونی است.

در همین حال، روسیه سازمان کلاه سفیدها را متهم به جعل مدارک درباره حملات شیمیایی در سوریه متهم می کند این در حالی است که ناتو به شدت از این سازمان دفاع می کند و ایالات متحده آمریکا نیز آن را «سازمان عالی» قلمداد می کند.

برخی منابع سازمان ملل در سوریه  نیز به المیادین گفتند که اطلاعی از عملیات تخلیه کلاه سفید ها و انتقال آنها به اردن ندارند.

 

آزادی 90 درصد از استان القنیطره

یک فرمانده در ارتش سوریه به المیادین گفت که 90 درصد از ماموریت در استان القنیطره به سرانجام رسید.

این فرمانده افزود که تپه های«الجابیه»،«الجموع» و «الحاره» که آزاد شدند، تپه های استراتژیک در رویارویی با دشمن اسرائیلی به شمار می روند.

 

حمله به پایگاه نظامی روسیه در ساحل سوریه 

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه اعلام کرد، پدافند هوایی روسیه یک پهپاد  را که از منطقه تحت کنترل گروه های تروریستی  در استان «لاذقیه» به سوی فرودگاه «الحمیمیم» درحرکت بود، سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد : روند پرواز پهپادهای مهاجم همچنان از مناطق تحت کنترل گروه های مسلح مخالف به سوی پایگاه نظامی حمیمیم ادامه دارد و شنبه شب نیز پدافند هوایی مستقر در این پایگاه یک هواپیمای بدون سرنشین را که از شمال استان لاذقیه به سمت این پایگاه در پرواز بود، رصد و در فاصله دور سرنگون کرد.

همچنین فعالیت پایگاه حمیمیم به روال عادی ادامه دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم روسیه در لاذقیه در غرب سوریه طی دو روز گذشته دو پهپاد ناشناس را که تلاش کردند به این پایگاه نزدیک شوند را سرنگون کرد.

یکی از مسئولان نظامی در پایگاه حمیمیم تأکید کرد که دو پهپاد تلاش کردند که به پایگاه حمیمیم طی روزهای تعطیل نزدیک شوند اما توسط پدافند هوایی سرنگون شدند.

 

جنایت دوباره آمریکا در سوریه

هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا که خارج از شورای امنیت تشکیل شده است روز گذشته شهروندان سوری را در ریف «دیرالزور» بمباران کردند که در اثر آن شماری از آنها جان خود را از دست دادند.همچنین  شماری دیگر از شهروندان در این بمباران که شهرک «السوسه» در نزدیکی شهر «البوکمال» را هدف قرار داد،زخمی شدند

منابع محلی به خبرگزاری سانا گفتند که هواپیماهای جنگی ائتلاف، گروهی از غیرنظامیانی را که از بمباران‌های کورکورانه این ائتلاف و ظلم گروه تروریستی داعش در شهرک السوسه در ریف البوکمال، به سمت بادیه سوریه فرار می‌کردند را هدف قرار دادند که شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.

این منابع تصریح کردند، ائتلاف آمریکایی از چند روز پیش به بهانه هدف قرار دادن تروریست‌های داعشی، منازل شهروندان در شهرک السوسه را هدف بمباران خود قرار داد است و همین امر موجب فرار غیرنظامیان به سمت بادیه شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.