افراد مسلح ابزارها و دستگاه های کشاورزی و خودروهای شخصی و محتویات و اثاثیه منازل را در شهرک های کفریا و الفوعه غارت کرده و به دیگر مناطق استان ادلب بردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، پدیده غارت دارایی های آوارگان در سوریه که در این کشور معروف  به «التعفیش» است و در پی سیطره یکی از گروه های مسلح بر منطقه جدیدی رخ می دهد و شامل غارت دارایی ها و تصرف خانه های مهاجران با استفاده از زور می شود، همچنان ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، در این زمینه اعلام کرد که افراد مسلح گروه های تندرو در استان «ادلب» در پی خروج ساکنان شهرک های «کفریا و الفوعه» بر اساس توافق روسیه-ترکیه، اقدام به غارت دارایی های به جا مانده از ساکنان این شهرک ها کردند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، افراد مسلح ابزارها و دستگاه های کشاورزی و خودروهای شخصی و محتویات و اثاثیه منازل را در شهرک های کفریا و الفوعه غارت کرده و به دیگر مناطق استان  ادلب بردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در ادامه تأکید کرد که  حداقل 6 تن از تروریست ها در اثر انفجار یک مین در الفوعه و کفریا در جریان جستجوی شان برای یافتن وسایل برای غارت شان در این دو شهرک ویران، کشته شدند.

 در تحولی دیگر، یگان های ارتش سوریه موفق شدند تعداد زیادی از تپه ها، شهرک ها و روستاهای را در منطقه ای ممتد میان استان های درعا و القنیطره را آزاد کنند.

یک منبع نظامی سوری گفت که ارتش سوریه تپه های«احمر غربی»،«احمر شرقی» و روستاها و شهرهای«رسم قطیش»،«رسم الزاویه»،«عین زیوان»،«عین العبد»،«کودنه»،«الاصبح» را در منطقه ممتد در استان درعا تا القنیطره را آزاد کرد.

این منبع افزود که عملیات نظامی منجر به کشته شدن تعداد زیادی از تروریست ها و انهدام تسلیحات و تجهیزات نظامی آنها و فرار بقیه شده است.

این در حالی است که یگان های ارتش سوریه روز گذشته موفق به آزادی 21 روستا و مزرعه و انهدام مخفی گاه ها و استحکامات گروه های تروریستی در استان های درعا و القنیطره شدند.

 

تماس تلفنی پوتین و ماکرون درباره سوریه

کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی امروز شنبه درباره اقدامات بشردوستانه مشترک در سوریه به ویژه در منطقه غوطه شرقی رایزنی کردند.

فرانسه روز گذشته 50 تن کمک های پزشکی به منطقه غوطه شرقی دمشق که اخیرا توسط دولت سوریه به طور کامل آزاد شد و اکنون نیز در کنترل کامل دمشق است، فرستاد. این کمک ها در پی موافقت روسیه با تسهیل رسیدن آنها ارسال شد. 

ارسال کمک های پزشکی فرانسه به سوریه امیدها برای تلاش های کمک رسانی به سوریه در آینده را تقویت کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.