نیروهای ناتو که وارد عراق می شوند یک پایگاه نظامی برای این پیمان در عراق ایجاد می کنند که در آن بیش از 250 نظامی و غیرنظامی به علاوه زره پوش ها و بالگردهای جنگی و پهپاد مستقر می شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از الفرات نیوز، پیمان  ناتو قصد دارد در عراق پایگاه نظامی ایجاد کند.

«جوزف فونتیل» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که پیمان ناتو پاییز سال جاری یک پایگاه نظامی در عراق برای خود راه اندازی می کند.

فوتیل افزود که نقش اصلی این پایگاه شامل ماموریت های آموزشی و دیگر ماموریت ها می شود.

وی افزود: من بر این باورم که راه اندازی این پایگاه دارای تأثیری در پیشرفت نیروهای امنیتی عراق و مشارکت کلی در ایجاد تغییرات  و اصلاح در بخش امنیتی خواهد داشت که عراقی ها آن را آغاز کردند.

چند روز پیش نیز یک منبع نظامی عراقی فاش کرد که نیروهای ناتو که وارد عراق می شوند یک پایگاه نظامی برای این پیمان در عراق ایجاد می کنند که در آن بیش از 250 نظامی و غیرنظامی به علاوه زره پوش ها و بالگردهای جنگی و پهپاد مستقر می شوند.

این منبع افزود که هدف ایجاد پایگاه نظامی برای نیروهای ناتو که قبل از پایان سال 2018 وارد عراق می شوند کمک و بهبود آموزش نیروهای عراقی و ایجاد ساختار امنیتی کارآمدتر و ایجاد مدارش نظامی جدید است.

وی افزود که رایزی هایی میان عراق و غربی ها برای تشکیل نیروهای ماموریت ویژه برای اجرای عملیات ویژه علیه بقایای گروه تروریست داعش در عراق و سوریه است.

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز اعلام کرد که ناتو با ایجاد نمایندگی غیرجنگی در عراق به رهبری کانادا برای آموزش نیورهای عراقی موافقت کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.