در جنوب سوریه نیز ارتش سوریه استان«درعا» را پس از آزادی تپه استراتژیک«الجابیه»به طور کامل بازپس گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، توافقنامه کفریا و الفوعه پس از رسیدن همه ساکنان شهرک های«کفریا و الفوعه» با سلامت به گذرگاه «الحاضر» در ریف جنوبی« حلب» به اجرا در آمد.روز گذشته آخرین بخش از اتوبوس های حامل ساکنان کفریا و الفوعه که گروه های مسلح مانع از خروج آنها شده بودند به جنوب حلب رسیدند.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که طرف ترک به گروه های مسلح فشار آورد تا توافقنامه تخلیه ساکنان کفریا و الفوعه که در استان ادلب در محاصره گروه های مسلح بودند را به اجرا در آورند.

خبرگزاری سانا نیز تأکید کرد که دستگاه های اتوبوس حامل اهالی شهرک های تحت محاصره کفریا والفوعه به مرکز اقامت موقت «جبرین» در شهر حلب رسیدند.

«دکتر عبد الغنی قصاب» عضو دفتر اجرایی شورای استان حلب برای امور بهداشتی یاد کرد که استانداری حلب تمام نیازهای شهروندان سوری از شهرک های تحت محاصره تامین کرد.

وی گفت که تیم های متخصص پزشکی و آمبولانس ها و کلینک های پزشکی مجهز در خدمات شهروندان کفریا والفوعه در مرکز اقامت موقت جبرین برای ارائه خدمات به اهالی کفریا والفوعه حضور دارند.

در همین حال، دویست و پنجاه زندانی از 600 فرد مسلحی که حاضر به رفتن به ادلب نشدند و از هلال احمر سوریه خواستند که به پرونده های شان رسیدگی شود،آزاد شدند.

 

موفقیت 6مبارز حزب الله در خروج از ادلب

برخی منابع به شبکه تلویزیونی المیادین گفتند که سه مبارز مقاومت حزب الله لبنان موفق به خروج از شهرک  های محاصره شده الفوعه و کفریا در ادلب شدند.

این سه مبارز از جمله آخرین افرادی بودند که در آخرین مجموعه از اتوبوس ها شهرک های فوعه و کفریا را ترک کردند.

این منابع به المیادین گفتند که حزب الله تصمیم گرفت که مبارزانش آخرین افرادی باشند که کفریا و الفوعه را ترک می کنند و نه از اولین کسانی باشند که با ساکنان این دو شهرک با اتوبوس ها آنها را ترک کردند.

سه مبارز مقاومت لبنان اکنون در امنیت کامل به سر برده و امروز به لبنان می روند تا در میان خانواده های خود قرار گیرند.

منابع یاد شده همچنین گفتند که گروه های مسلح زمانی که بفهمند جوانانی از مقاومت سال ها در محاصره ایستادگی کردند به مرز جنون خواهند رسید.

برخی منابع دیگر نیز گفتند که شش مبارز حزب الله موفق به خروج از شهرک های کفریا و الفوعه شدند.

یکی از این شش مبارز فرمانده بلندپایه در حزب الله است.

ستاد تبلغیات و اطلاع رسانی جنگ اعلام کرد که شش مبارز مقاومت از زمان محاصره کفریا و الفوعه در مارس 2015 در دفاع از آن شرکت داشتند.

قرار است کاروان این مبارزان به زودی به روستاهای آنها در جنوب لبنان برود.

 

جدیدترین تحولات در درعا و القنیطره

در جنوب سوریه نیز ارتش سوریه استان«درعا» را پس از آزادی تپه استراتژیک«الجابیه»به طور کامل بازپس گرفت.

در تحولی دیگر، اتوبوس های سبز فرایند انتقال افراد مسلح از استان «القنیطره» به شمال سوریه را به منظور اجرای توافق میان دولت و افراد مسلح را آغاز کردند.بر اساس این توافق در القنیطره آتش بس برقرار می شود و افرادی که با حل مشکل شان و ماندن در القنیطره مخالف هستند به ادلب منتقل می شوند. همچنین بر اساس این توافقنامه ارتش و نهادهای دولتی به القنیطره باز می گردند و به حضور گروه های مسلح پایان داده می شود.

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه روستاهای«ام باطنه»، «نبع الصخر»،«مربعات»،«رسم الخوالد»،«المطیحات» و «ممتنه» در استان القنیطره را آزاد کرد.

 

بازگشت بخش دیگری از آوارگان سوری از لبنان به سوریه 

نزدیک به 150 آواره سوری دیگر از لبنان به شهرک«قاره» در ریف دمشق بازگشتند. انتظار می رود که 1500 آواره دیگر نیز در ساعت های آینده به شهرک قاره باز گردند.

یک مسئول محلی در قاره به خبرنگاران گفت که « اخیرا 150 آواره سوری از لبنان به دیارشان در شهرک قاره بازگشتند و انتظار می رود که به زودی 1500 آواره دیگر نیز به این شهرک باز گردند.

این مسئول افزود که در حال حاضر تمهیدات لازم برای بازگشت شان در جریان است.

وی تأکید کرد که پیش از جنگ در  شهرک قاره نزدیک به 20 هزار نفر زندگی می کردند.

 

 

زندان آمریکا در شرق سوریه 

بنا بر اعلام منابع موثق در «حسکه» آمریکا برای نگهداری عناصر خارجی گروه تروریستی داعش یک زندان ویژه و مستحکم در شهر«عین‌عیسی» در استان «الرقه» در شمال سوریه ساخته است.

این مکان قبلا مدرسه بوده و تمام تروریست های داعش که قبلا در مناطق دیگر حبس بوده اند به این زندان منتقل می شوند.

طبقه اول این زندان محل زندگی افسران و نگهبانان و امور اداری است. از زیرزمین آن نیز به عنوان اتاق بازجویی و سلول زندان استفاده می شود.

برای فریب افکارعمومی اعلام شده که اینجا «مجتمع نظامی» است. تمامی پرسنل این زندان آمریکایی هستند، ولی عناصر کرد همپیمان آمریکا نیز هر از چند گاهی به آن رفت‌و‌آمد دارند.

این محل توسط ایستگاه‌های نظارتی مانند برج نگهبانی، دیوارهای ضخیم معروف به T-Wall و دوربین‌هایی مختلف و متعدد محافظت می شود.

 

سفیر روسیه در ایران:مسکو درباره خروج نیروهای ایرانی در سوریه هیچ مذاکره ای نمی کند

سفیر روسیه در ایران به خبرگزاری اینترفاکس گفت که مسکو هیچ مذاکره ای با تهران درباره خروج نیروهای ایرانی از سوریه انجام نمی دهد.

سفیر روسیه افزود که این فقط دولت سوریه است که اجازه دارد مساله حضور نیروهای ایرانی در اراضی اش را مورد بحث قرار دهد.

سفیر روسیه در ایران تأکید کرد: امید کسانی که گمان می برند تنش در روابط روسیه و ایران به وجود آمده را به ناامیدی تبدیل می کنم.

این سفیر تصریح کرد که روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هر گونه برخوردی میان ایران و رژیم اسرائیل داخل سوریه مبذول می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.