استاندار شهر بصری الشام گفت که 13 هزار نفر از غیرنظامیان به دلیل جنگ مجبور به ترک شهر شدند و 4هزار نفر از این تعداد در مرزهای اردن بودند که در حال حاضر بیشتر آنها به دیارشان بازگشتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، ارتش سوریه«بصری الشام» یکی از قدیمی ترین شهرهای سوریه واقع در استان درعا که «مروارید خاورمیانه» به شمار می رود و تاریخی چند هزار ساله دارد را آزاد کرد.

3-171

با میانجی گری مرکز آشتی روسیه در سوریه، گروه های مسلح در این شهر بر سر تحویل سلاح شان بر اساس توافق آتش بس موافقت کردند.

4-142

برخی از افراد مسلح نیز تصمیم گرفتند که به صفوف ارتش عربی سوریه ملحق شوند و برخی نیز تصمیم به خروج از شهر گرفتند. همچنین مقادیر زیادی سلاح های سنگین تا کنون توسط گروه های مسلح به ارتش سوریه تحویل داده شده است.

سوریه.بصری الشام2

«محمد خلد الهنوس» استاندار شهر بصری الشام گفت که 13 هزار نفر از غیرنظامیان به دلیل جنگ مجبور به ترک شهر شدند و 4هزار نفر از این تعداد در مرزهای اردن بودند که در حال حاضر بیشتر آنها به دیارشان بازگشتند.

سوریه.بصری الشام3

در تحولی دیگر،خبرگزاری سانا اعلام کرد که امروز با مشارکت گسترده مردمی پرچم جمهوری عربی سوریه در میدان اصلی شهر بصری الشام در ریف شرقی درعا  به اهتزاز درآمد و این به معنای اعلام برقراری  امنیت و ثبات در آن و خالی بودنش از تروریسم است.

سوریه.بصری الشام4

خبرنگار سانا در درعا تأکید کرد که یگان هایی از نیروهای امنیتی سوریه وارد شهر بصری الشام شدند تا امنیت و ثبات آن را به منظور بازگشت همه نهادهای دولتی به آن تقویت کنند. نیروهای امنیتی سوریه در سایه استقبال گسترده ساکنان شهر وارد آن شدند.

2-232

بنابراین گزارش،ارتش سوریه حمله نظامی گسترده خود به گروه های مسلح برای آزادی منطقه جنوبی را همزمان با فرایند آشتی ملی در پانزدهم ماه ژوئن گذشته آغاز کرد و تا کنون بیش از 90 درصد از استان درعا را آزاد کرد و عملیات آزادی کامل استان القنیطره نیز  چند روز پیش آغاز شد و ارتش به سرعت در حال پیشروی در این استان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.