58 اتوبوس در ابتدا از گذرگاه «العیس» در ریف جنوبی«حلب» به شهرک های کفریا و الفوعه رسیدند و پس از آن 30 اتوبوس دیگر نیز از طریق همین گذرگاه به منظور تخلیه اهالی به این شهرک ها رفتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرنگار المیادین در سوریه گفت که نخستین بخشی از اتوبوس هایی که قرار است ساکنان شهرک های محاصره شده «الفوعه و کفریا» را تخلیه کنند به این شهرک ها رسیدند.

این خبرنگار افزود که 58 اتوبوس در ابتدا از گذرگاه «العیس» در ریف جنوبی«حلب» به شهرک های کفریا و الفوعه رسیدند و پس از آن 30 اتوبوس دیگر نیز از طریق همین گذرگاه به منظور تخلیه اهالی  به این شهرک ها رفتند.

خبرنگار المیادین همچنین تأکید کرد که انتظار می رود که 121 اتوبوس برای تخلیه ساکنان شهرک های کفریا و الفوعه وارد این دو شهرک شوند و در عمل تا کنون 88 اتوبوس وارد شده اند.

شب گذشته خبرنگار خبرگزاری سانای سوریه نیز اعلام کرد که توافقی بر سر آزادی کامل ربوده شده های روستای«اشتبرق» و هزاران تن از مردم محاصره شده در شهرک های کفریا و الفوعه در استان ادلب حاصل شده است.

این در حالی است که دو ماه پیش 42 نفر از ربوده شده های روستای اشتبرق و پنج حالت انسانی از کفریا و الفوعه در چارچوب اجرای توافقنامه ای مبنی بر آزادی ربوده شده های اشتبرق و محاصره شده های کفریا و الفوعه آزاد شدند.

گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های تروریستی وابسته به آن در سال 2015 جنایت بزرگی را در روستای اشتبرق مرتکب شدند به طوری که تروریست ها نزدیک به دویست غیرنظامی را به قتل رسانده و ده ها تن دیگر از جمله خانواده هایی به طور کامل را ربودند این در حالی است که بسیاری از اهالی روستا  با استفاده از خودروهای کشاورزی یا پای پیاده به سمت مناطق امن آواره شدند.

در اواخر ماه آوریل گذشته توافقی بر سر خروج تروریست ها از اردوگاه«الیرموک» به سمت ادلب و آزادی محاصره شده های شهرک های کفریا و الفوعه که تعداد آنها پنج هزار نفر است در دو مرحله به دست آمد به طوری که قرار بود در مرحله نخست 1500 نفر به علاوه ربوده شده های روستای اشتبرق که تعداد آنها 85 نفر از زنان، افراد مسن و کودک هستند در دو مرحله آزاد شوند.

در آن زمان ساکنان کفریا و الفوعه ترس خود را از گروه های تروریستی و حمله به اتوبوس های محاصره شدگان در زمان تخلیه شان ابراز کردند و این امری طبیعی است زیرا گروه های تکفیری در آوریل سال گذشته با یک خودروی بمب گذاری شده کاروانی از اتوبوس ها که هزاران تن از اهالی کفریا و الفوعه را منتقل می کرد، در منطقه «الراشدین» واقع در جنوب حلب مورد حمله قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از آنها شد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که روسیه و ترکیه روز گذشته- سه شنبه- بر سر تخلیه ساکنان شهرک های الفوعه و کفریا در استان ادلب در شمال غرب سوریه که آخرین مناطق محاصره شده در سوریه به شمار می روند، به توافق رسیدند.

در تحولی دیگر ،برخی منابع محلی از سقوط یک فروند جنگنده ناشناس نزدیک از روستای «المشوح» واقع در حومه جنوبی استان «حسکه» در حدود 5 کیلو متر خبر دادند.

برخی منابع نیز تصاویری از دماغه هواپیما که از آن جدا شده و بخش های دیگری از لاشه هواپیما را به تصویر کشیده و در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

از جهتی دیگر، روستاهای بخش های جنوبی و مرکزی استان «قنیطره» شاهد تظاهرات ضد گروه های تروریستی بود.

تظاهر کنندگان در این تظاهرات خواستار  ورود ارتش جمهوری عربی سوریه برای توقف اقدامات جنایتکارانه از جمله قتل و غارت و چپاول املاک و تخریب مؤسسات و امکانات عمومی، شدند.

گزارشگر سانا در قنیطره از تظاهرات اهالی روستاهای «کوم الباشا، الهجه، عین التینه، قرقس، أم غاره،القصیبه، الدولیه ، سویسه ، زبیده و رسم علی» در تعدادی از خیابان ها و میدان های این روستاها ضد وجود تروریست ها، خبر داد.

این گزارشگر در ادامه افزود: تظاهر کنندگان خواستار دخالت ارتش جمهوری عربی سوریه برای پایان وجود تروریسم در روستاهایشان، شدند.

 ارتش جمهوری عربی سوریه در حال حاضر در حال انجام عملیات نظامی خود علیه مخفیگاه های گروهک های تروریستی وابسته به گروه جبهه النصره حاضر در چند روستا است.

 

ادامه تحویل سلاح های سنگین به ارتش سوریه 

خبرنگار سانا در درعا گفت که گروه های مسلح در منطقه «درعا البلد» یک تانک، یک زره پوش، یک تیربار از عیار 23 میلی متر را به ارتش عربی سوریه تحویل دادند.

در پی توافق آشتی میان گروه های مسلح و دولت سوریه با میانجی گری روسیه، این گروه ها تحویل سلاح های سنگین خود را به ارتش سوریه آغاز کردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.