برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که نبرد ادلب از چندین محور به سمت این استان آغاز می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، با نزدیک شدن زمان نبرد ارتش سوریه در درعا به پایان خود پس از بازپس گیری 90 درصد از اراضی این استان و آغاز نبرد «القنیطره» حرف و حدیث ها در رسانه درباره نزدیک شدن به زمان نبرد ادلب در سایه تحولات میدانی زیاد شده است و برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که این نبرد از چندین محور به سمت استان ادلب به راه می افتد.

شیخ« سعود المبارک» یکی از بزرگان استان ادلب و عضو کمیته آشتی در این استان به خبرگزاری اسپوتنیک عربی گفت که چرخ آشتی ملی به شکل غیرعلنی در یک سال و نیم پیش در چند منطقه در استان ادلب با هماهنگی میان مسئولان سوری و با نظارت طرف روس شروع به چرخیدن کرده است و تا کنون 500 روستا و شهرک به فرایند آشتی های ملی آن هم پس از رایزنی ها و تماس ها میان اهالی این شهرک ها و روستاها ملحق شدند.

شیخ سعود افزود:مردم در بسیاری از شهرک ها و روستاها مرتب تظاهرات می کنند و خواستار خروج افراد مسلح به ویژه افراد مسلح خارجی هستند که اقدام به تملک اراضی، خانه ها و فروشگاه های مردم در این شهرک ها و روستاها کرده اند و در اصل وجودشان بر این مردم تحمیل شده است.

شیخ سعود در ادامه تأکید کرد که هدف از این آشتی ها که همه طرف ها در تلاش برای موفقیت آن هستند در درجه نخست توقف خونریزی و حمایت از ساکنان شهرک های «کفریا و الفوعه» است که سالهاست در محاصره هستند و از حملات پی در پی گروه های مسلح و اقدامات شان رنج بسیاری بردند.

شیخ سعود المبارک از همه روستاها و شهرکها و شهرهای استان ادلب خواست که به فرایند آشتی ملی ملحق شوند و ضمن توقف خونریزی، افراد مسلح را از این روستاها و شهرها و شهرک ها بیرون کنند تا زندگی به روال عادی خود به مانند قبل از جنگ در سوریه در سال 2011 برگردد.

 

آزادی یک منطقه استراتژیک در جنوب سوریه

ارتش سوریه منطقه استراتژیک تپه«الحاره» را در حدفاقل استان های درعا و القنیطره در جنوب سوریه را آزاد کرد.

یک منبع میدانی سوری گفت که ارتش سوریه تپه استراتژیک الحاره را پس از بمباران و گلوله باران مواضع گروه های مسلح که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از عناصر جبهه النصره و فرار بقیه شد، آزاد کرد.

به گفته این منبع میدانی ارتش سوریه روستاهای «سملین»،«زمرین» و تپه های شمالی و غربی شان و نیز منطقه «خربه الملیحه» واقع در جاده روستاهای «کفر شمس» و «عقربا» در شمال درعا را آزاد کرد.

در همین حال، ارتش سوریه وارد شهر«الحاره» در شمال درعا پس از پیوستن آن به فرایند آشتی شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.