آمریکا با کمک کانادا، و تعدادی از کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس و فرانسه در حال تهیه طرحی است که بر اساس آن اعضای سازمان کلاه سفیدها را به همراه خانواده های شان از سوریه خارج کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا فاش کرد که آمریکا طرحی دارد که بر اساس آن نزدیک به هزار عنصر از سازمان «کلاه سفیدها» را به همراه خانواده های آنها را از سوریه خارج کند.

سی ان ان فاش کر دکه آمریکا با کمک کانادا، و تعدادی از کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس و فرانسه در حال تهیه طرحی است که بر اساس آن اعضای سازمان کلاه سفیدها را به همراه خانواده های شان از سوریه خارج کند.

این شبکه آمریکایی فاش کرد که بر اساس طرح آمریکا نزدیک به هزار عنصر از کلاه سفیدها و خانواده های شان به کشورهای دیگر مانند کانادا، انگلیس و آلمان فرستاده می شوند.

یک منبع به سی ان ان گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این مساله را در نشست سران پیمان ناتو مطرح کرد و قرار است آن را  طی دیدارش با «دولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه در هلسینکی مطرح کند. ترامپ امروز دوشنبه با پوتین در پایتخت فنلاند دیدار می کند.

برخی هیأت های غربی نیز ترامپ را درباره ضرورت بررسی مساله تخلیه کلاه سفید با کمک اسرائیلی ها و اردنی ها قانع کردند.

این در حالی است که پیش از این و به طور مشخص در 4 ماه می گذشته شبکه «سی بی اس» فاش کرد که وزارت خارجه آمریکا کمک به کلاه سفیدها در سوریه را متوقف کرده است و این سازمان نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ کمکی از واشنگتن دریافت نمی کند. کمک های واشنگتن یک سوم بودجه این سازمان را شکل می دهد.

«بشار اسد»» رئیس جمهور سوریه در یکی از مصاحبه های خود با یک روزنامه انگلیسی در 10 ژوئن گذشته تأکید کرد که کلاه سفیدها سازمانی در دست لندن است و حضور آمریکا و انگلیس در کشورش غیرقانونی است.

در همین حال، روسیه سازمان کلاه سفیدها را متهم به جعل مدارک درباره حملات شیمیایی در سوریه متهم می کند این در حالی است که ناتو به شدت از این سازمان دفاع می کند و ایالات متحده آمریکا نیز آن را «سازمان عالی» قلمداد می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.