ارتش سوریه با آزادی شهرک«مسحره» در ریف«القنیطره» به 12 کیلومتری بلندی های جولان اشغالی سوریه رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، ارتش سوریه با آزادی شهرک«مسحره» در ریف«القنیطره» به 12 کیلومتری بلندی های جولان اشغالی سوریه رسید.

یک فرمانده میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه پس از فرار افراد مسلح از شهرک مسحره وارد آن شد. افراد مسلح به سمت شهرک«نبع الصخر» در ریف القنیطره فرار کردند.

این فرمانده میدانی تصریح کرد که ارتش عملیات نظامی خود به سمت شهر مسحره را از ساعت های اولیه بامداد امروز عملیات نظامی خود را با مقدمه سازی آتش باری گسترده همزمان با درگیری با تروریست های جبهه النصره آغاز کرد که این درگیری منجر به فرار بیشتر افراد مسلح النصره و کشته شدن باقی مانده آنها شد.

ارتش سوریه اکنون به سمت تپه مسحره که بر شهرک اشراف دارد در حرکت است تا آن را نیز آزاد کند.

گروه جبهه النصره در یازدهم جولای کنونی همه مواضع خود در استان«درعا» را تخلیه کرد و به سمت القنیطره رفت.

ارتش سوریه شهر درعا را 12 جولای کنونی پس از ورود به بیشتر مناطق آن در عملیات آشتی افراد مسلح با دولت سوریه با میانجی گری روسیه، به طور کامل بازپس گرفت.

ارتش سوریه پانزدهم ژوئن گذشته عملیات نظامی گسترده خود را برای آزادی استان درعا به طور کامل، آغاز کرد و همزمان با آن فرایند آشتی را نیز آغاز کرد که بسیاری از شهرها و شهرک های استان به این فرایند ملحق شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه ،وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که ارتش سوریه برای نخستین بار مواضع گروه های مسلح در استان القنیطره را بمباران کرد.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گزارش داد که 350 فرد مسلح به همراه خانواده های خود در منطقه درعا البلد سوار بر اتوبوس های سبز شدند تا در راستای اجرای توافقنامه آتش بس به استان «ادلب» منتقل شوند.

در تحولی دیگر، گروه های مسلح در منطقه درعا البلد، همچنان سلاحهای سنگین خود را به ارتش عربی سوریه تحویل می دهند.

خبرنگار خبرگزاری سانا تأکید کرد: روند تحویل تسلیحات سنگین گروه های مسلح در درعا البلد به ارتش عربی سوریه همچنان ادامه دارد.

روز گذشته گروه های مسلح حاضر در منطقه درعا البلد تحویل تسلیحات سنگین و نیمه سنگین خود به ارتش عربی سوریه در راستای اجرای توافق چهارشنبه گذشته شروع کردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.