این منبع افزود که موشک های دشمن به سمت اطراف شهرک«حضر» و «تل کروم جبا» در القنیطره شلیک شد و تلفات فقط مادی بوده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا، پدافند هوایی سوریه با تجاوز هوایی اسرائیل به منطقه«قرص النفل» در استان«القنیطره»مقابله کرد.

یک منبع نظامی گفت که هواپیماها ی دشمن اسرائیلی چند موشک به مراکز ارتش سوریه در ریف القنیطره شلیک کردند.

این منبع افزود که موشک های دشمن به سمت اطراف شهرک«حضر» و «تل کروم جبا» در القنیطره شلیک شد و تلفات فقط مادی بوده است.

رسانه های اسرائیلی نیز به نقل از سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کردند که ارتش این رژیم به سه مرکز نظامی ارتش سوریه حمله کرده است.

برخی منابع رسانه ای نزدیک به نیروهای دولتی سوریه نیز به خبرگزاری آلمان گفتند که یک هواپیمای شناسایی اسرائیلی نیمه شب گذشته دو موشک به یک مرکز ارتش سوریه در نزدیکی روستای قرض النفل در غرب شهرک حضر در ریف شمال غربی القنیطره شلیک کرد و تعدادی از نیروهای دولتی در اثر این حمله هوایی زخمی شدند.

ساعاتی پیش از این حمله هوایی، اسرائیل مدعی شد که یک پهپاد سوری را پس از نقض حریم هوایی فلسطین اشغالی را سرنگون کرده است.

در تحولی دیگر، تلویزیون سوریه اعلام کرد که دولت سوریه و گروه های تروریستی در منطقه«درعا البلد» در شهر درعا به توافق رسیدند.

تلویزیون سوریه تصریح کرد که بر اساس این توافق اوضاع افراد مسلحی که مایل هستند مشکل شان حل شود مورد رسیدگی قرار می گیرد و تروریست هایی که مخالف رسیدگی به اوضاع شان هستند از این منطقه خارج می شوند.

تلویزیون سوریه در ادامه تأکید کرد که بر اساس این توافق گروه های تروریستی سلاح های سنگین و سبک خود را تحویل ارتش سوریه می دهند.

از سوی دیگر، یگان های ارتش عربی سوریه عملیات نظامی خود علیه تجمع ها و کانون های گروه های تروریستی را در ریف شمال غربی درعا ادامه داد و پس از وارد آوردن تلفات سنگین به گروه های تروریستی و تجهیزات و تسلیحات شان، در منطقه تپه«الاشعری» و شهرک«جلین» پیشروی کردند.

خبرنگار جنگی سانا در درعا گفت که یگان های فعال ارتش در بخش غربی استان درعا پیش از پیشروی خود به سمت تپه الاشعری در غرب شهر«طفس» مواضع تروریست ها را به شدت گلوله باران کردد.ارتش با این پیشروی مساحت آزاد شده در درعا را افزایش و مساحت تحت اشغال تروریست ها را کمتر کرد.

این خبرنگار تأکید کرد که ارتش پیشروی خود را از شهرک«زیزون» در نزدیکی مرزهای سوریه با اردن تا مناطق مسکونی جلین را در سایه فروپاشی گروه های تروریستی پس از کشته شدن شمار زیادی از آنها و زخمی شدن تعداد زیادی دیگر و نیز فرار بقیه به سمت «الثغور» و مناطق مجاور، ادامه داده است.

این در حالی است که ارتش سوریه روز گذشته سیلوهای حبوبات، زندان مرکزی و اطراف آن را در منطقه «غرز» در جنوب شرق شهر درعا  آزاد کرد و بر منطقه به شکل کامل سیطره پیدا کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که برخی از شاهدان عینی گفتند که زره پوش های نظامی سوریه به همراه پلیس نظامی روسیه امروز پنج شنبه وارد یکی از مناطق شهر درعا شدند که پیش از این به مدت چند سال در کنترل گروه های مسلح بود.

این شاهدان افزودند که هدف از ورود این زره پوش های نظامی به اهتزاز در آوردن پرچم ملی سوریه در این منطقه است این در حالی است که ارتش سوریه آماده بازپس گیری منطقه به طور کامل است.

همچنین شهردای درعا که در کنترل دولت سوریه است مقدمات به اهتزاز درآوردن پرچم ملی سوریه در نزدیکی مسجدی که اعتراض ها در سوریه در مارس سال 2011 از آن آغاز شد فراهم کرده است.

 

باگشت صدها خانواده به شهرکهای داعل و ابطع در شمال درعا

خبرنگار خبرگزاری سانا گزارش داد که صدها خانواده ای که به دلیل اقدامات گروه های تروریستی مجبور به ترک شهرک های «داعل» و «ابطع» در شمال درعا  شده بودند پس از بازگشایی جاده شهرهای داعل و «طفس» به خانه های خود بازگشتند.

شهرک داعل در شمال استان درعا در بیست و نهم ماه گذشته به آشتی ملی پیوست و گروه های مسلح در آن سلاح های خود را به ارتش تحویل دادند این در حالی است که نهادهای مربوطه پس از آن همه بخش های خدماتی را همزمان با بازگشت ساکنان به آن به راه انداختند.

در همین حال، یگان هایی از ارتش عربی سوریه امروز وارد شهر طفس در ریف درعا شدند.

یگان های ارتش سوریه پس از ورود به شهر طفس پرچم ملی سوریه را بر فراز ساختمان های دولتی در این شهر به اهتزاز در آوردند.

طفس از جمله شهرهایی به شمار می رود که به آشتی ملی پیوسته است.

 

سخنان مداخله جویانه عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا

«لیندسی گراهام» عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا گفت:خروج ما از سوریه به مثابه فاجعه برای همپیمانان کرد ماست.

گراهام افزود: آمریکا باید به حضور خود در سوریه برای تضمین بازنگشتن داعش و مواجهه با نفوذ روسیه و ایران ادامه دهد.

عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا در ادامه تصریح کرد که اسرائیل باید در زمان انعقاد توافقنامه ها با روسیه درباره سوریه که دارای پیامدهایی بر منابع آمریکا در سوریه است،احتیاط کند.

لیندسی گراهام تأکید کرد: من به روسیه در زمینه ماموریت اشراف بر حضور ایران یا هر طرف دیگری در سوریه اعتماد ندارم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.