پیش از این برخی وبسایت های مخالفان تأکید کردند که اخیرا طرف روس به گروه های مسلح در جنوب سوریه طی مذاکرات نصیحت کرد که به ادلب نروند زیرا نبرد در آن جا در ماه آگوست آینده آغاز می شود و سرنوشت آن به مانند سرنوشت جنوب خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم،گروه های مسلح در استان«ادلب» در شمال سوریه در حالتی از سراسیمگی و آشفتگی به دلیل احتمل آغاز نبرد سرنوشت سازی هستند که به زودی علیه آنها تحمیل می شود این در حالی است که اخباری درباره حمله زودهنگام ارتش سوریه به گروه های مسلح در سوریه پس از پایان آزادی  استان«درعا» منتشر شده است.

برخی رسانه های مخالفان به نقل از برخی منابع در ادلب نقل کردند که فرماندهان گروه های مسلح به عناصر خود اعلام آماده باش کامل داده و قصد دارند جبهه متحدی پیش از  آغاز جنگ با ارتش سوریه تشکیل دهند.

این منابع گفتند که این آمادگی و تمهیدات در حالی صورت می گیرد که برخی خواستار ایجاد شکلی از تفاهم برای اجتناب شمال سوریه از شر جنگ هستند و نیز خواستار آن هستند که سناریوی «غوطه» و درعا که با جنگ آغاز و با توافق به پایان رسید، شدند، در ادلب تکرار نشود.

پیش از این برخی وبسایت های مخالفان تأکید کردند که اخیرا طرف روس به گروه های مسلح در جنوب سوریه طی مذاکرات  نصیحت کرد که  به ادلب نروند زیرا نبرد در آن جا در ماه آگوست آینده آغاز می شود و سرنوشت آن به مانند سرنوشت جنوب خواهد بود.

در همین زمینه روزنامه الوطن سوریه به نقل از «علی محامید » یکی از فرماندهان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه نوشت: روس ها به مذاکره کنندگان اطلاع دادند که ضرورت دارد ارتش آزاد به سمت ادلب نروند و به آنها گفتند که به شما نصیحت می کنیم به آن جا نروید زیرا عملیات نظامی در ادلب در ماه آگوست آینده آغاز می شود و سرنوشت آن به مانند سرنوشت جنوب می شود.

برخی منابع نظامی و دولتی سوریه بارها تأکید کردند که قصد دارند همه اراضی سوریه را از کنترل گروه های مسلح بازپس گیرند و از همه نیروهای خارجی که در اراضی این کشور به شکل غیرقانونی حضور دارند، خواستند که از سوریه خارج شوند.

یگان های ارتش سوریه اخیرا بیشتر شهرها و روستاهای جنوب سوریه را از گروه های مسلح بازپس گرفتند. دمشق همچنین چندین توافق آشتی با میانجی گری روسیه امضا کرد و با افراد مسلح بر سر رسیدگی به اوضاع کسانی که خواستار ماندن در جنوب و پایان پیگردشان بلافاصله پس از تحویل سلاح های سنگین و متوسظ شان هستند، به توافق رسید.

در حال حاضر ارتش سوریه بیش از 80 درصد از استان درعا را در کنترل خود دارد و گروه های مسلح همچنان 15 درصد را در کنترل خود دارند و بقیه مساحت این استان در اشغال گروه خالد بن الولید است که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.