درست است که ترامپ همواره از آمادگی برای مصاحبه با بازپرس ویژه تحقیقات پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا دم زده، اما او هم همواره در تلاش برای متوقف کردن این پرونده بوده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست در مطلب کوتاهی نوشت: در ابتدا قرار بود دونالد ترامپ با «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیق پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا در ماه ژانویه مصاحبه کند. سپس این مصاحبه به ماه مه موکول شد. سپس به ماه ژوئن به تعویق افتاد و سپس ژوئیه ....

اکنون، کمتر از چهار ماه به انتخابات میان دوره ای 2018 باقی مانده و هیچ کسی نمی تواند حدس بزند که اصلا رئیس جمهور مصاحبه با مولر خواهد داشت و اگر بله، چه زمان.

همانطور که ترامپ بر تمایل خود برای صحبت با مولر تاکید دارد، سخنان او به طور فزاینده ای توسط تیم حقوقی اش و یکی از تازه ترین وکلایش یعنی «رودولف جولیانی» تضعیف شده است.

جولیانی که کمتر از سه ماه است که در این کار است،  چارچوب زمانی و پارامترهای هر مصاحبه ای میان ترامپ و مولر را بیش از 7 بار تغییر داده است.

ابتدا جولیانی از مولر خواست تا دامنه سوالات بالقوه را «محدود» کند. سپس ادعا شد که «اساس» تحقیقات «نامشروع» بود. سپس گفته شد که مولر مجبور است قبل از مصاحبه شواهدی از وقوع «یک جرم» را اثبات کند. و در حال حاضر هم جولیانی می خواهد تحقیقات متوقف شود، مگر اینکه مولر بتواند ثابت کند تحقیقات یکجانبه نیست.

در تازه ترین اظهار نظر او گفته است: «این فاسدترین تحقیقاتی است که من در تمام عمرم دیده ام. من هیچ وقت تحقیقاتی ندیده ام که پیامک‌ های اعضای اف بی آی هم در آن باشد؛ افرادی که تا این حد علیه یک شخص (ترامپ) باشند و متعصبانه برخورد کنند.»

منظور جولیانی از پیامک، پیام‌ هایی است که بین «پیتر استرزوک» یکی از ماموران ویژه اف بی آی و «لیزا پیج» یکی از مشاوران اف بی آی رد و بدل شده است. وب سایت دیلی کالر 49 صفحه از این پیامک‌ ها را منتشر کرد.

استرزوک بازرس اصلی تحقیقات درباره «هیلاری کلینتون» رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. او همچنین بر تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا هم نظارت می‌ کرد. استرزوک هفته آینده در چند جلسه استماع شرکت می‌ کند.

جولیانی مستقیما نگفت که مولر در این تحقیقات متعصبانه عمل می‌کند، ولی گفت او خودش را با افراد متعصب محاصره کرده است.

جولیانی قبلا هم تایید کرده بود که این تناقض گویی های او بخشی از یک استراتژی وسیع تر برای بی اعتبار کردن تحقیقات مولر است. و نظرسنجی جدید واشنگتن پست نشان می دهد که ممکن است این حربه او نتیجه داده باشد.

درست است که ترامپ همواره از آمادگی برای مصاحبه با مولر دم زده، اما او هم همواره در تلاش برای دور زدن این پرونده و متوقف کردن آن بوده است. 

در تازه ترین تلاشش، او قاضی «برت کاوانا» 53 ساله را برای تصدی یک کرسی خالی در دیوان عالی کشور، معرفی کرده است. کاوانا نقش تعیین‌ کننده‌ ای در تصمیم‌ گیری برای مسائل مهمی مانند مالکیت سلاح، سقط جنین یا حق رای خواهد داشت.

او همچنین می‌تواند وارد مسائل احتمالی در پیوند با تحقیقات جاری در پرونده انتخابات آمریکا توسط رابرت مولر شود. او زمانی هم مولر را تهدید به برکناری کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.