عربستان سعودی و امارات کشورهای وارد کننده از لبنان هستند و از سرگیری صادرات کالا از طریق سوریه جان تازه ای به صادرات لبنان می دهد که طی سال های گذشته میلیون ها دلار ضرر دیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی مسئولان لبنانی تماس با دولت سوریه را پس از آزادی گذرگاه مرزی«نصیب»سوریه با اردن آغاز کردند. این گذرگاه از سه سال پیش به دلیل اشغالش توسط گروه های مسلح بسته شده بود.

وبسایت النشره لبنان به نقل از برخی از منابع آگاه نوشت که پس از بازپس گیری گذرگاه مرزی نصیب توسط ارتش سوریه مسئولان لبنانی اقدام به تماس با دمشق کرده اند و هدف از این تماس ها از سرگیری دوباره صادرات تولیدات لبنانی از طریق این گذرگاه به کشورهای عربی است.

گذرگاه مرزی نصیب طی روزهای اخیر توسط ارتش سوریه و همپیمانانش آزاد شد.این گذرگاه برای اردن نیز نقش حیاتی دارد زیرا می تواند میلیون  ها دلار در سال به خزانه به شدت نیازمند و خالی این کشور به عنوان عوارض عبور محموله ها تزریق کند.

بخش صادرات لبنان به دلیل نزاع کنونی در سوریه آسیب زیادی دید زیرا سوریه تنها گذرگاه صادرات لبنان به کشورهای  عربی به ویژه حاشیه خلیج فارس است.بسته شدن گذرگاه های سوریه منجر به ایجاد بحران برای صادرات لبنان شد و هزینه های اضافی و کلانی بر دولت این کشور و صادرکنندگان لبنانی که دریا و هوا را به عنوان جایگزین برای صادرات انتخاب کردند، تحمیل کرد.

عربستان سعودی و امارات کشورهای وارد کننده های اصلی از لبنان هستند و از سرگیری صادرات کالا از طریق سوریه جان تازه ای به صادرات لبنان می دهد که طی سال های گذشته میلیون ها دلار ضرر دیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.