ترینا افزود که کشورش دیگر جنگنده های اف35 نمی خرد اگر چه این تصمیم ممکن است منجر به تحمیل پرداخت غرامت به ایتالیا شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، «الیزابتا ترنتا» وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد کشور وی دیگر جنگنده های «اف 35 »آمریکایی نخواهد خرید.

خانم ترنتا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی La7 این مطلب را اعلام کرده و گفت:« با توجه به مطالعات ما ، هزینه کاهش این برنامه بیشتر از هزینه حفظ آن است و به این دلیل ما دیگر اف 35 خریداری نخواهیم کرد.»

ایتالیا هواپیماهای اف35 آمریکا را در نزدیکی پایگاه «کامیری» در شهر«میلان» مونتاژ می کند به طوری که رم بیش از 2.5 میلیارد یورو برای برنامه مونتاژ این نوع هواپیماهای نظامی هزینه کرده است. 

ترینا افزود که کشورش دیگر جنگنده های اف35 نمی خرد اگر چه این تصمیم ممکن است منجر به تحمیل پرداخت غرامت به ایتالیا شود.

به گزارش رسانه های ایتالیایی ، تا به حال 10 فروند اف 35 به نیروی هوایی این کشور تحویل داده شده است. برنامه دراز مدت تولید و خریداری این هواپیماها ، تحویل 90 فروند را در نظر می گیرد که از بین آنها هشت فروند قبلا در ماه اوریل قبل از پایان کار دولت قبلی سفارش داده شده است.

وزیر دفاع ایتالیا گفت مسئله اف 35 فقط در رابطه با فناوری ها نیست بلکه همچنین به اشتغال نیروی انسانی مربوط می شود و به این دلیل ارزیابی هزینه کاهش یا حفظ تولید این هواپیما ها ضرورت دارد.

خانم ترنتا همچنین در فیسبوک نوشت «ما همواره به خاطر این برنامه مورد انتقاد قرار گرفته ایم » و به این دلیل مقامات فعلی در رابطه با قراردادهای امضا شده توسط دولت سابق ارزیابی دقیقی در راستای رعایت منافع ملی کشور انجام خواهند داد.

بنابر این گزارش، تا کنون 300 هواپیما از این نوع هواپیما تولید شده است که در نیروهای هوایی آمریکا، انگلیس، رژیم اسرائیل، ایتالیا، نروژ، هلند، استرالیا و ژاپن به کار گرفته شده اند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اف35
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.