یک قاضی فدرال دیگر در آمریکا علنا مخالفت خود را با فرمان دولت ترامپ اعلام کرد و آن را خلاف برخی قوانین مهاجرتی آمریکا دانست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی فدرال در مخالفت با فرمان دولت ترامپ اعلام کرد: دولت آمریکا به جای آنکه به طور موقت به پرونده های فردی پناهجویان رسیدگی کند، با این کار خود تقریبا به شکلی غیررسمی پناهجویانی را بازداشت کرده که از  آزار و شکنجه در کشورهای خود گریخته اند.

قاضی «جیمز بوآسبرگ»  از دادگاه منطقه ای ناحیه «کلمبیا» در گزارش 38 صفحه ای خود در این خصوص آورده است، نرخ فعلی پناهجویانی که از بازداشتگاه ها در پنج اداره مهاجرت و ترخیص گمرک آمریکا آزاد می شوند، نزدیک به صفر است، در حالی که در چند سال پیش این رقم بیش از 90 درصد بود.

بوآسبرگ گفت که دولت در حالی که ادعای اجرای دستورالعمل سال 2009 در این خصوص را دارد، قادر نیست در خصوص این کاهش سریع دیگران را قانع کند.

تحت دستورالعمل سال 2009، مهاجران غیرقانونی که می توانند اثبات کنند در کشورهای خودشان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، ممکن است از بازداشتگاه ها خلاص شوند.

بوآسبرگ نوشت: «با توجه به رکورد فعلی، نتیجه معقول این است که پنج اداره مهاجرت به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند.»

وی گفت، در عوض بازداشتگاه ها در 5 اداره مذکور، تبدیل به «گزینه پیش فرض» شده اند و 9 نفر از شاکیان نیز منتظر تصمیم گیری در مورد پناهندگی هستند.

این قاضی دستور داد که دولت به مواردی که صلاحیت دارند از بازداشتگاه ها در «دیترویت» در «فیلادلفیا»؛ «نیوآرک» در «نیوجرسی»؛ و «ال پاسو» در «تگزاس» آزاد شوند، رسیدگی کند.

بواسبرگ گفت: «افرادی که اغلب از خشونت و آزار و اذیت فرار کرده اند، نباید در بازداشت بمانند.»

به گفته وکیل هایی که از دولت ترامپ شکایت کرده اند، بیش از هزار پناهجو در بازداشتگاه های زیر نظر پنج اداره مهاجرت به سر می برند.

«مایکل تان» یک وکیل در اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا به عنوان یکی از گروه هایی که دادخواست علیه دولت ترامپ را مطرح کرده است، گفت: «این دستورالعمل به این معنا است که دولت ترامپ نمی تواند از بازداشت نامحدود به عنوان یک سلاح برای مجازات و جلوگیری از پناهجویان استفاده کند.»

پیشتر نیز «دانا سابرا» یک قاضی فدرال دیگر - برخلاف فرمان ترامپ - فرمان داده بود که ماموران مهاجرت نباید کودکان و والدین مهاجر را که هنگام عبور غیرقانونی از مرز مکزیک دستگیر شده‌ اند، از یکدیگر جدا کنند.

این قاضی همچنین حکم کرد که خانواده‌هایی که پیش‌ تر هنگام بازداشت از یکدیگر جدا شده بودند، باید دوباره به یکدیگر بپیوندند. 

از اوایل ماه می که دولت ترامپ سیاست «مدارای صفر» را پیش گرفت،‌ بیش از 2 هزار کودک مهاجر از خانواده‌ های خود جدا شدند. سیاست جدید آمریکا بخشی از برنامه این کشور مبنی بر تحت پیگرد قرار دادن تمام بزرگسالانی است که به‌ طور غیر قانونی از مرزهای این کشور عبور می‌ کنند، از جمله کسانی که با کودکان خود تن به این سفر پرمخاطره می‌ سپارند. این اقدام با انتقادات و مخالفت های بسیاری مواجه شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.