وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که آمریکا هنوز به درخواست کشورهای اروپایی برای مستثی شدن از تحریم‌‌ های اقتصادی علیه ایران پاسخی نداده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد: «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که هنوز از واشنگتن در مورد درخواستِ مستثنی شدن آلمان، انگلیس و کشورش از تحریم‌‌ های اقتصادی آمریکا علیه ایران نشانه مثبتی دریافت نکرده است.

برونو لومر در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: «تاکنون درخواست معافیت فرانسه، آلمان و انگلیس از تحریم‌ های اقتصادی آمریکا بدون پاسخ مانده است.»

وزیر دارایی فرانسه در عین حال تاکید کرد که اروپا در پی جنگ تجاری با آمریکا نیست اما اگر تهدید ترامپ در مورد افزایش تعرفه‌ های گمرکی بر روی خودروهای اروپایی محقق شود، اروپا بار دیگر دست به اقدامات تلافی‌ جویانه خواهد زد.

ترامپ بار دیگر زمانی آتش جنگ تجاری را روشن کرد که روز جمعه این هفته تهدید کرد که  واردات تمامی خودروهای مونتاژ شده در اتحادیه اروپا را با تعرفه های 20 درصد انجام خواهد داد.

لومر به خبرگزاری پرس اسوسیشن گفت: «اگر آمریکا ما را با افزایش 20 درصدی تعرفه های خودرو هدف قرار دهد، ما دوباره پاسخ خواهیم داد. ما خواستار تنش نیستیم، اما ما طرفی هستیم که هدف هجمه قرار گرفته ایم.»

این در حالی است که از سوی دیگر شرکت‌ های اروپایی پس از تصمیم دونالد ترامپ برای خارج شدن از توافق هسته‌ ای با ایران در معرض تحریم‌ های آمریکا قرار گرفته‌ اند. به‌ رغم اعتراض این شرکت‌ ها تاکنون آمریکا واکنش مثبتی به آنان نشان نداده است.

فرانسه خواهان آن است که توافق هسته ای پابرجا بماند و ایران هم در این توافق بماند. فرانسه همچنان از توافق هسته‌ ای با ایران حمایت می‌ کند و رئیس‌ جمهور این کشور خواهان مذاکره و حل‌و فصل موضوعات مرتبط با ایران است.

این در حالی است که مذاکرات ایران و فرانسه در خصوص آینده برجام طی هفته‌ های گذشته همچنان در جریان بوده و روز چهارشنبه گذشته یک هیات نمایندگی از ایران در پاریس حاضر شد و «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه نیز در تماسی تلفنی با همتای ایرانی خود «حسن روحانی» موضوع توافق هسته‌ ای را به بحث و گفت و گو گذاشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.