هزاران نفر از شهروندان آمریکا به مناسبت روز پناهجویان در اعتراض به سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در «برایانت پارک» شهر نیویورک تجمع و تا مقابل مقر سازمان ملل متحد راهپیمایی کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، هزاران نفر از مردم آمریکا جهت اعتراض به سیاست های اخیر دولت این کشور در قبال مهاجران در برایانت پارک نیویورک تجمع کردند.

هزاران نفر از شهروندان آمریکا به مناسبت روز پناهجویان در اعتراض به سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در «برایانت پارک» شهر نیویورک تجمع و تا مقابل مقر سازمان ملل متحد راهپیمایی کردند.

آنان پلاکاردهایی با مضمون «از کودکان پناهجو حفاظت کنید»، «پناهجویان خوش آمدید»، «کودکان غیرقانونی نیستند» و «خانواده ها را کنار یکدیگر نگه دارید» حمل کرده و در حمایت از پناهجویان شعار دادند. 

این تظاهرات در واکنش به سیاست های دولت ترامپ در جدا کردن فرزندان خانواده های پناهجو که بیشترین آسیب را متحمل می شوند، صورت گرفته است. 

بنابراین گزارش، دونالد ترامپ طی مراسمی در کاخ سفید فرمانی برای ممانعت از دوری فرزندان از خانواده‌های مهاجران غیرقانونی امضا کرده و کنگره را به یافتن راه حلی در این خصوص فراخواند. 

در همین حال، اگر چه رییس جمهور آمریکا با عقب‌نشینی از سیاست مهاجرتی‌ خود دستوری را برای جلوگیری از جدایی فرزندان مهاجران از خانواده‌هایشان امضاء کرد اما سرنوشت هزاران کودکی که از خانواده های خود جدا شده اند هنوز مشخص نیست.

دونالد ترامپ روز گذشته-چهارشنبه-  با امضاء این دستور اجرایی، مقامات مسئول را ملزم کرد تا هنگام دستگیری خانواده‌‌های مهاجری که به صورت غیرقانونی سعی در وارد شدن به ایالات متحده آمریکا را دارند، اعضای خانواده را از یکدیگر جدا نکنند تا آنها با هم دستگیر شوند.

با این‌حال سرنوشت ۲۳۰۰ کودکی که در طی پنج هفته گذشته از خانواده خود جدا شده‌اند هنوز نامعلوم است.

طی روزهای گذشته تصاویر کودکان وحشت‌زده که از والدین خود جدا شده بودند و در قفس‌ نگهداری می‌شدند، موجب خشم شهروندان آمریکایی شده و موجی از اعتراضات را به همراه آورده بود.

مقامات وزارت دادگستری آمریکا هنوز توضیحی در مورد اینکه چگونه این کودکان به والدین خود بازگردانده می‌شوند، ارائه نداده است.

با دستور اجرایی ترامپ پرونده‌های خانواده‌های پناهجویانی که دارای فرزند هستند زودتر رسیدگی خواهد شد اما پایانی بر سیاست مهاجرتی «مدارای حداقلی» نخواهد بود. بر اساس این سیاست برای مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند، پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و در نتیجه تا زمان بررسی پرونده باید در زندان باقی بمانند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.