«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله نیز از فرودگاه الحدیده با رسانه ها سخن گفت و اشغال این فرودگاه توسط ائتلاف عربستان و امارات که غول های رسانه ای این دو کشور مدعی آن شده اند را تکذیب کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، در حالی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و متحدان یمنی اش یک بار مدعی می شوند که فرودگاه شهر استراتژیک«الحدیده» را به طور کامل به اشغال خود در آورده اند و بار دیگر اعلام می کنند که بخش عمده این فرودگاه را اشغال کردند اما واقعیت چیز دیگری است و نیروهای ائتلاف عربستان نه فقط فرودگاه را اشغال نکرده اند بلکه در اطراف این فرودگاه و ساحل غربی توسط انصار الله یمن تار و مار شده اند.

«ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی انصار الله گفت:نیروهای مهاجم و اشغالگر از همه مواضعی که در آنها در الحدیده پیشروی کرده بودند تار و مار شده و مجبور به عقب نشینی شده اند.

الشامی افزود: مجاهدان حلقه محاصره مزدوران را تنگ تر کرده و این مزدوران اجساد و خودروهای نظامی زیادی را به جای گذاشته و پا به فرار گذاشته اند.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله نیز از فرودگاه الحدیده با رسانه ها سخن گفت و اشغال این فرودگاه توسط ائتلاف عربستان و امارات که غول های رسانه ای این دو کشور مدعی آن شده اند را تکذیب کرد.

البخیتی تأکید کرد که خطوط تماس ارتش و کمیته های مردمی با نیروهای متجاوز سعودی و مزدورانش نزدیک به 1565 کیلومتر در ساحل غربی است و منطقه تماس با نیروهای متجاوز در نزدیکی فرودگاه الحدیده نزدیک به 8 کیلومتر است و ائتلاف همه نیروهای نظامی اش را بر این منطقه متمرکز کرده است.

البخیتی گفت:به شما از داخل الحدیده تأکید می کنم که آنها نتوانستند وارد فرودگاه شوند و نبردها اطراف فرودگاه در جریان است و نیروهای یمنی توانستند که متجاوزان را تار و مار کرده و تلفات مادی و انسانی سنگینی به آنها تحمیل کنند.

وی افزود:نیروهای ائتلاف اکنون به انتقال کشته هایش از جبهه اطراف فرودگاه الحدیده و نیز انتقال زخمی هایش با استفاده از قایق و از طریق دریاست سرگرم هستند.

وی همچنین تصریح کرد: دشمن متجاوز به دنبال به دست آوردن پیروزی رسانه ای است و این اولین بار نیست که دروغ می گوید و مدعی می شود که وارد فرودگاه و شهر الحدیده شده است.همه جهان می داند که ائتلاف عربستان سعودی دروغ می گوید.

یک منبع نظامی یمنی نیز گفت که ده ها جسد مزدوران تجاوز و فرماندهان نظامی شان سوخته و بیش از 15 خودروی نظامی متجاوزان در ساحل غربی متهدم شده است.

این منبع نظامی تأکید کرد که عملیات تخلیه کشته ها و زخمی های متجاوزان اکنون از طریق دریا و به سمت ساحل«الخوخه» و در سایه پوشش هوایی بسیار گسترده صورت می گیرد.

در تحولی دیگر، یک منبع در یگان موشکی وابسته به جنبش انصار الله یمن گفت که شرکت نفتی«آرامکو» عربستان در شهر«ابها» در منطقه «عسیر» با یک موشک بالستیک از نوع «بدر 1» مورد هدف قرار گرفت این در حالی است که چند روز پیش نیز مرکز فرماندهی نیروی هوایی عربستان در عسیر با یک موشک بالستیک مورد حمله قرار گرفته بود.

از جهتی دیگر، «مارتن گریفیت» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن که روز گذشته به صنعا سفر کرده بود بدون آن که به نتیجه ای برای توقف درگیری در نزدیکی بندر الحدیده برسد پایتخت یمن را ترک کرد.گریفیت که از روز شنبه به صنعا رفته بود شروط ائتلاف عربستان را به حوثی ها انتقال داد. ائتلاف عربستان خواستار خروج انصار الله از بندر الحدیده در مقابل اداره آن توسط سازمان ملل و نیز خروج آنها از مرکز شهر الحدیده است؛ امری که انصار الله به شدت آن را رد کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.