یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق به شدت حضور نیروهای ترکیه و آمریکا را در حومه شهر منبج محکوم می کند و با چنین اقدامی توسط این دو کشور مخالفت شدید خود را اعلام می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا، دمشق حضور نیروهای آمریکایی و ترکیه در حومه شهر«منبج» در شمال سوریه را به شدت محکوم کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق به شدت حضور نیروهای ترکیه و آمریکا را در حومه شهر منبج محکوم می کند و با چنین اقدامی توسط این دو کشور مخالفت شدید خود را اعلام می کند.

این منبع افزود که ملت سوریه و نیروهای مسلح این کشور که دستاوردها و پیروزی های پی در پی را در مقابله با گروه های مسلح تروریستی به دست آورده است اکنون برای آزادی همه خاک سوریه از هر گونه حضور خارجی و حفظ استقلال و تمامیت اراضی و وحدت سرزمینی و ملی مصمم تر است و عزم اش را جزم کرده است.

این منبع رسمی سوری در ادامه گفت که سوریه از جامعه جهانی می خواهد که رفتار تجاوزکارانه آمریکا و ترکیه که نقض آشکار اصول میثاق سازمان ملل است را محکوم کند.

این در حالی است که نیروهای ترکیه روز گذشته به موجب توافق امضا شده با ایالات متحده آمریکا وارد منبج در شمال سوریه شدند و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که یگان های حمایت مردمی کرد خروج از شهر منبج و رفتن به سمت شرق فرات را آغاز کردند.

«بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز گفت که نیروهای ترکیه و آمریکا پس از خروج افراد مسلح کرد از منبج به طور مشترک داخل این شهر سوریه گشت زنی خود را شروع می کنند.

در تحولی دیگر، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: آثار باستانی و اشیایی تاریخی از جمله توراتی که  از یک پرستشگاه یهودی در جوبر به سرقت رفته بود، در ترکیه و فلسطین اشغالی پیدا شده‌اند.

تعدادی از افراد در مصاحبه با این خبرگزاری اذعان کردند: این آثار تاریخی از جمله یک نسخه خطی از تورات که بر روی پوست آهو نوشته شده است و چندین تابلو و شمعدان در سال ۲۰۱۳ هنگام تسلط تروریست ها بر غوطه شرقی  از این پرستشگاه منتقل شده بود و قبل از عقب نشینی گروه های تروریستی از غوطه شرقی، آنچه موسوم به «شورای محلی» بخش زیادی از این آثار تاریخی را به گروه تروریستی «فیلق الرحمن» تحویل داده بود.

این خبرگزاری افزود: شماری دیگر از این اشیاء که به یک نفر عضو  این شورا سپرده شده بوده تا در خانه‌اش از آن‌ها نگهداری کند، اما این نفر با اشیایی که به او سپرده شده بود، ناپدید شد و حالا این اشیای تاریخی در ترکیه پیدا شده اند.

برخی منابع توضیح دادند: این فرد که با این اشیاء ناپدید شده، به اروپا رفته و اشیایی که با خود به همراه داشته از فلسطین اشغالی سر درآورده‌اند.

آثار باستانی سوریه در معرض سرقت و غارت از سوریه گروه های تروریستی قرار گرفتند.

 از جهتی دیگر، گروه های تروریستی با دو موشک منطقه «الضاحیه» در شهر درعا را هدف قرار دادند.

خبرنگار سانا در درعا گفت که تروریست‌های وابسته به گروه جبهه النصره که در منطقه درعا‌البلد حضور دارند منطقه الضاحیه در شهر درعا را هدف حمله موشکی قرار دادند که خسارات مالی به مردم این منطقه وارد کرد.

واحدهایی از ارتش سوریه نیز حمله گروه های تروریستی به مراکز نظامی در اطراف روستای «جبا» و تپه «کروم جبا» را در حومه شرقی القنیطره  خنثی کردند.

خبرنگار سانا اظهار داشت: یگانی از ارتش سوریه با همکاری با نیروهای دفاع مردمی با گروه هایی تروریستی در اطراف روستای  جبا  و تپه  کروم جبا  در حومه شرقی القنیطره وارد درگیری شد که در اثر آن بیشتر تروریست ها زخمی و کشته شدند و حمله آنهاخنثی شد.

همچنین ارتش سوریه یک خودروی زرهی وابسته به گروه های تروریستی در حومه حماه منهدم کرد

واحدهایی از ارتش جمهوری عربی سوریه  یک خودروی زرهی وابسته به گروه های تروریستی در نزدیک روستای«العنکاوی»در حومه حماه منهدم کرد.

خبرنگار سانا در این زمینه گفت: یگانی از ارتش سوریه در عملیات رصد و پیگیری مداوم و دقیق تحرکات گروه های تروریستی در حومه شمال غربی حماه توانست یک خودروی زرهی وابسته به این گروه های تروریستی به همراه سرنشینان تروریست آن را در نزدیک روستای العنکاوی در حومه حماه منهدم کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.