بیش از یک میلیارد قبضه سلاح در جهان وجود دارد که غیرنظامیان 85 درصد از آن را در اختیار خود دارند و این در حالی است که ارتشها و نهاد های مجری قانون باقی قبضه های سلاح در اختیار خود دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس یک پژوهش که روز گذشته منتشر شد آمریکایی ها که چهار درصد از جمعیت جهان را شکل می دهند نزدیک به 46 درصد از قبضه های سلاحی که غیرنظامیان در سراسر جهان که به 857 قبضه سلاح در اواخر سال 2017 رسید را در اختیار خود دارند.

«پژوهش درباره سلاح های سبک و کوچک» که یک پروژه پژوهشی است و دفتر آن در ژنو است فاش کرد که بیش از یک میلیارد قبضه سلاح در جهان وجود دارد که غیرنظامیان 85 درصد از آن را در اختیار خود دارند و این در حالی است که ارتشها و نهاد های مجری قانون باقی قبضه های سلاح در اختیار خود دارند.

سلاح هایی که غیرنظامیان در سراسر جهان در اختیار دارند از 650 میلیون قبضه در سال 2006 به 857 میلیون در سال 2017 رسیده است.

این پژوهش نشان می دهد که در اواخر سال گذشته  هر 100 شهروند آمریکایی 120 قطعه سلاح داشته است و برای هر 100 نفر در یمن 53 قطعه سلاح وجود داشته است.

نتایج این پژوهش در کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام شد.

کسانی که این پژوهش را انجام داده اند اطلاعات ثبت شده درباره سلاح های غیرنظامیان  در 133 کشور و منطقه وجود دارد اما فقط 28 کشور اطلاعات مرتبط با انبار سلاح های ارتش و نهادهای مجری قانون خود را فاش کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی آمریکا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.