سنای آمریکا با موافقت با درخواست ترامپ، بودجه بی سابقه 716 میلیارد دلاری دفاعی این کشور را تصویب کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، سنای آمریکا بودجه 716 میلیارد دلاری دفاعی آمریکا را تصویب کرد.

سنای آمریکا که اکثریت آن جمهورخواه است، با 85 رای مثبت در مقابل تنها 10 رای منفی، بودجه دفاعی آمریکا را تصویب کرد.

با این تصویب سناتورهای آمریکایی، بودجه سالانه نظامی در سال 2019 به دولت این اجازه را می‌ دهد از ارتش در طیف گسترده‌ تری از موارد در خارج از مرزها استفاده کند. بخش قابل توجهی از این بودجه صرف خرید تسلیحات، کشتی و هواپیما و همچنین حقوق نیروهای ارتش خواهد شد.

براساس این طرح، 639 میلیون دلار از بودجه صرف مسائلی نظیر خرید تسلیحات، کشتی و هواپیما و همچنین حقوق نیروهای ارتش خواهد شد و 69 میلیون دلار نیز به کشمکش ها و بحران هایی که در حال حاضر ارتش با آن درگیر است، اختصاص خواهد یافت. 

اکنون این لایحه برای تبدیل شدن به قانون، تنها به تصویب مجلس نمایندگان نیاز دارد که با توجه به تصویب آن در سنا، حال پیش بینی می شود مسیر آسان تری برای تصویب نهایی در مجلس نمایندگان داشته باشد. این لایحه بعد از تصویب در مجلس، باید به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از زمان کاندیداتوری خواستار افزایش بودجه نظامی شده بود. با این مصوبه، او یکی دیگر از وعده های جنجالی خود را عملی کرد.

ژانویه گذشته ترامپ در کاخ سفید در مراسمی در حضور فرماندهان ارشد نظامی لایحه بودجه دفاعی آمریکا را امضا کرد. او این لایحه را «تاریخی» نامید و از دولت قبلی آمریکا انتقاد کرد و گفت هدف از افزایش بودجه نظامی، ترمیم ارتش آمریکا به عنوان بزرگ ترین ارتش جهان است.

زمانی که این لایحه از سوی ترامپ ارائه شد، به خاطر قانونی از چند سال پیش دشواری هایی وجود داشت.

بنا بر قانونی که در سال 2011 برای محدودیت مخارج دولتی تصویب شد، بودجه ارتش در سال 2018 حداکثر 549 میلیارد دلار پیش بینی شده بود. نمایندگان برای اختصاص بودجه 700 میلیارد دلاری باید قانون را به سال 2011 بازگردانند.

بسیاری از جمهوری خواهان با بازگرداندن قانون 2011 در بخش نظامی موافق هستند. با اینکه دموکرات ها مخالف این افزایش هستند، اما در سنا آنها به این لایحه رای دادند و به نظر می رسد اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان نتواند مانع از تصمیم جمهوری خواهان شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.