هدف از برگزاری دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در امان، پایتخت این کشور رایزنی درباره اجرای «قرارداد قرن»است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته -دوشنبه- در امان با ملک «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل و مساله بیت‌المقدس محور گفت‌وگوهای نتانیاهو ملک عبدالله دوم بوده است.

این نخستین دیدار میان عالی‌رتبه‌ترین مقام‌های تل‌آویو و امان از سال ۲۰۱۴، زمان قطع مذاکرات صلح به شمار می‌رود.

اردن و مصر تنها دولت‌های عربی هستند که با تل آویو پیمان صلح منعقد کرده اند. با وجود بهبود مخفیانه روابط میان بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، هنوز این کشورها رابطه دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به نقل از دفتر ارتباطات سلطنتی پادشاهی هاشمی، ملک عبدالله با اشاره به ضرورت از سرگیری گفتگوها برای احیای مذاکرات سازش گفت: «تنها راه تحقق صلح در منطقه تاسیس کشور مستقل فلسطینی در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی است.»

هدف از برگزاری دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در امان، پایتخت این کشور رایزنی درباره اجرای «قرارداد قرن»است.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار بر عزم دولتش برای حفظ وضعیت موجود در اماکن مقدس بیت المقدس تأکید کرده است.

برگزاری این دیدار در آستانه سفر «جارد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و داماد وی به ترتیب به سرزمین های اشغالی، عربستان سعودی و مصر مورد توجه قرار گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.