کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل امروز پنجشنبه اعلام کرد که با دولت میانمار بر سر اجازه دادن به بازگشت صدها هزار آواره مسلمان روهینگیا که به بنگلادش پناه برده اند، به شکل داوطلبانه و با امنیت، به توافق رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل امروز پنجشنبه اعلام کرد که با دولت میانمار بر سر اجازه دادن به بازگشت صدها هزار آواره مسلمان روهینگیا که به بنگلادش پناه برده اند، به شکل داوطلبانه و با امنیت، به توافق رسیده است.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل با صدور بیانیه ای تأکید کرد:« از آن جایی که شرایط اکنون برای بازگشت داوطلبانه آوارگان روهینگیا  مناسب نیست بنابر این این توافق گام نخست و ضروری برای حمایت از تلاش های دولت برای تغییر این اوضاع است.»

در همین حال، کمیسر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا گفت که بحران صدها هزار مسلمان میانماری در ماه های اخیر به سطح بی‌سابقه ای رسیده است.

«کریستوس استیلیایندس» کمیسر مدیریت بحران و کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا اعلام کرد: کمک 40 میلیون یورو برای مسلمانان آراکانی ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: بحران صدها هزار مسلمان آراکانی در ماه های اخیر به سطح بی سابقه ای رسیده است.

 بنابر این گزارش، ارتش میانمار از 25 آگوست سال گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است.در این حملات هزاران غیرنظامی جان باخته اند، اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست. سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان اراکان را پاکسازی قومی و نسل‌کشی دانسته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.