مقامات آمریکا و کره شمالی در حالی پس از ۹۰ دقیقه محل ملاقات چهارشنبه شب را ترک کردند که جزئیاتی از گفتگوهای آنها اعلام نشده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، کره شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در پیونگ یانگ با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

سرگئی لاوروف  پیش از این با وزیر خارجه کره شمالی نیز دیدار کرده بود.

لاوروف پس از مذاکرات در پیونگ یانگ با «ری یونگ هو» همتای خود اعلام کرد خود کره شمالی باید تصمیم بگیرد که کدام تضمینات امریکا را برای حصول توافق کافی می داند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف تاکید کرد روسیه حق دخالت در روند مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی را به خود نمی دهد اما آماده حمایت از چنان توافقات مشخص درباره حل و فصل مسئله کره است که با منافع همه طرفها مطابقت داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت:من معتقدم کره شمالی تاریخ سالهای اخیر را می داند و موضع خود را با در نظر داشت همه عوامل تعیین خواهد کرد.

لاوروف افزود مسکو از تماس های فعلی بین آمریکا و کره شمالی و همچنین بین پیونگ یانگ و سئول استقبال می کند و همه طرفهای روند حل و فصل در شبه جزیره کره را به جلوگیری از بر هم خوردن مذاکرات فرا خواند.

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر ضرورت عادی سازی روابط دو کره و همچنین کره شمالی و ایالات متحده خاطرنشان ساخت که باید از «هوس خواستن همه چیز در همین فردا دوری شود چون می بینیم که این مسئله تاچه حد بغرنج و مختلف الابعاد است».

واشنگتن و پیونگ یانگ ابتدا قرار گذاشته بودند که مذاکرات سران آنها روز 12 زوئن در سنگاپور برگزار شود اما هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار خود با کیم جونگ اون را به خاطر  اظهارات«خصمانه  پیونگ یانگ» لغو کرد. با این حال روز شنبه گذشته ترامپ اعلام کرد کمافی السابق امیدوار دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور است.

 یورونیوز نیز گزارش داد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در نیویورک با «کیم یونگ چول» دستیار ارشد رهبر کره شمالی دیدار کرد.

مقامات ارشد دو کشور در حالی با یکدیگر ملاقات کردند که قرار است دو طرف در جریان سفر کیم یونگ چول به نیویورک در مورد برنامه هسته ای کره شمالی و دیدار احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفتگو کنند.

مقامات آمریکا و کره شمالی در حالی پس از ۹۰ دقیقه محل ملاقات چهارشنبه شب را ترک کردند که جزئیاتی از گفتگوهای آنها اعلام نشده است. وزیر خارجه آمریکا در پایان این دیدار که با صرف شام همراه بود تنها از آن ابراز رضایت کرد.

کاخ سفید پیش از ملاقات روز چهارشنبه مایک پمپئو و کیم یونگ چول تاکید کرده بود که احتمال برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی همچنان وجود دارد.

کیم یونگ چول نایب رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی است. او بلند پایه ترین مقام این کشور محسوب می شود که از سال ۲۰۰۰ تاکنون با مقامات آمریکا در خاک این کشور دیدار می کند.

رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته از لغو دیدارش با کیم جونگ اون که برای روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور برنامه ریزی شده بود، خبر داد.

کیم یونگ چول و مایک پمپئو امروز پنجشنبه نیز با یکدیگر دیدار خواهند کرد. وزیر خارجه آمریکا ساعتی پس از این دیدار در یک نشست خبری شرکت خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.