به رغم اعلام برقراری آتش بس، ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد چهارشنبه تاکنون 25 هدف را در نوار غزه بمباران کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، نواز غزه از روز گذشته آماج حملات جنگنده‌ های صهیونیست بود و متعاقب آن، گروه‌ های مقاومت فلسطینی در ساعات اولیه صبح سه‌ شنبه در واکنش، حدود 27 موشک و خمپاره به سمت شهرک‌ های صهیونیست نشین شلیک کردند. 

این در حالی است که امروز چهارشنبه برخی منابع خبری از برقراری آتش بس در مرز غزه و اراضی اشغالی خبر می دهند؛ آتش بسی که به نظر می رسد هنوز از سوی رژیم صهیونیستی نقض می شود.

بنا بر برخی گزارش ها، پس از میانجی‌ گری مصر، آتش‌ بس میان فلسطینی‌ ها و صهیونیست‌ ها از ساعت 4 صبح امروز به وقت محلی وارد فاز اجرایی شد. اجرای این آتش‌ بس دو بار به تاخیر افتاد: ابتدا ساعت 12 و سپس ساعت 2 بامداد. که هر دو بار اجرای آتش بس به واسطه حملات رژیم صهیونیستی ممکن نشد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ساعات پایانی سه شنبه شب اعلام کرد که با میانجی گری مصر آتش بس در نوار غزه برقرار می شود و تا زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی به آن پایبند باشد ما نیز به آن پایبند هستیم.

«خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس نیز در این باره گفت: پس از آنکه گروه‌ های فلسطینی موفق شدند جلوی حملات بایستند و مانع از تغییر قواعد درگیری شوند، بسیاری از طرف‌ ها میانجی‌ گری کردند و به توافق برای آتش‌ بس رسیدیم.

در ساعات اولیه بامداد امروز نیز برخی از گروه‌ های فلسطینی رسیدن به توافق آتش‌ بس را اعلام کردند اما رژیم صهیونیستی به این موضوع بی‌ توجهی کرد و به روند بمباران غزه ادامه داد.

بر این اساس جنگنده های رژیم صهیونیستی، امروز مواضع نیروهای مقاومت را در شمال نوار غزه را با چندین موشک هدف قرار دادند و کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم متعاقب آن، به نقل از برخی منابع سیاسی خود، خبر دستیابی به توافق برای برقراری آتش بس در نوار غزه را تکذیب کرد.

ساعاتی پیش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «از بامداد چهارشنبه تاکنون 25 هدف را در نوار غزه بمباران کرده ایم. به طور کلی از روز سه شنبه نیز 60 هدف در غزه مورد حمله قرار گرفته است.»

گروه‌ های مقاومت نیز در پاسخ، با شلیک موشک و راکت به سمت شهرک‌ های مختلف صهیونیست‌ نشین در مجاورت غزه پاسخ دادند. گزارش شده است که مقاومت فلسطین طی 24 ساعت گذشته حدود 130 موشک و خمپاره به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد که طی آن 6 شهرک‌ نشین زخمی شده اند.

در حال حاضر تبادل آتش متوقف شده اما پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی به طور گسترده در حریم هوایی غزه به پرواز درآمده اند.

«ایسرائیل کاتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از پاسخ به سوال در مورد موافقت این رژیم با آتش بس طفره رفت، اما گفت که به افزایش تنش ها به سمت جنگ تمایلی ندارد.

او به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: «این مسئله به حماس بستگی دارد. اگر این گروه به حملات ادامه دهد، نمی دانم چه خواهد شد.»

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز رژیم صهیونیستی را عامل افزایش خشونت ها دانست.

درگیری های اخیر پس از هفته ها تظاهرات در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی صورت می گیرد. از 30 مارس تاکنون دستکم 121 فلسطینی در این اعتراضات به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.