موضوع تحریم‌ های ایران در نشست وزرای دارایی هفت کشور صنعتی به بحث گذاشته خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: خبر از طرح موضوع تمدید تحریم‌ های ایران توسط آمریکا و تاثیر آن بر روی مبادلات بازرگانی و همکاری‌ های اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران در اجلاس گروه 7 (جی 7) داده است.

رویترز این موضوع را به نقل از محافل دولتی آلمان رسانه‌ ای کرده است، اما توضیح دقیق‌ تری از منبع خبر نداده است.

بر این اساس موضوع خروج آمریکا از برجام و تمدید تحریم‌ های ایران توسط دولت ترامپ از جمله مسائلی است که در اجلاس وزرای دارایی هفت کشور صنعتی در کانادا مطرح خواهد شد. آلمان، فرانسه و انگلیس خواستار پایبندی به برجام هستند.

یکی  از سیاستمداران ارشد دولت آلمان به خبرنگار رویترز گفته‌است که در حاشیه اجلاس وزیران دارایی کشورهای جی 7، موضوع تحریم‌ های ایران نیز به بحث و گفت‌ و گو گذاشته خواهد شد.

قرار است دیداری میان وزرای دارایی کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه با «استیون منوچین» وزیر دارایی دولت ترامپ نیز برگزار شود.

گفته می‌ شود که انتظار نمی‌ رود، نتایج گفت‌ و گوهای مربوط به تحریم‌ های ایران در بیانیه پایانی اجلاس مطرح شود.

پیشتر نیز «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا با ابراز تاسف از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای 2015، اعلام کرده بود که ایران و خروج ترامپ از برجام یکی از عناوین اصلی نشست جی 7 خواهد بود.

به علاوه پیش بینی نمی‌ شود که نتایج دیدار و گفت‌ و گوهای میان وزرای دارایی سه کشور اروپایی یاد شده با وزیر دارایی آمریکا رسانه ای شود.

موضوع اصلی چهل و چهارمین اجلاس وزرای دارایی کشورهای جی 7 که طبق قرار روز 7 و 8 ژوئن (17 و 18 خرداد) در «کبک» کانادا برگزار می‌ شود، جنگ تجاری است.

در حالی که تنها چند روز به برگزارش این اجلاس باقی مانده، برگزارکنندگان آن باز هم یک مشکل دارند: دونالد ترامپ اجماع نظر در مورد هر چیزی را دشوار می کند.

نیروی مخرب این اجلاس ترامپ است. از قوانین تجاری گرفته تا هزینه های دفاعی و توافق هسته ای ایران، رئیس جمهور آمریکا اجماع جهانی را بر سر تمامی مسائلی که در دوره «باراک اوباما» سلف او وجود داشت، در هم شکسته و میان ائتلاف غربی شکافی ایجاد کرده که آنها راهی برای بهبود آن نمی یابند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.