وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که ماه آینده میزبان رئیس‌جمهور ایران خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد چین ماه آینده میزبان «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که ماه آینده در نشست منطقه‌ ای در شهر ساحلی چین، میزبان رئیس‌جمهور ایران خواهد بود.

چین یکی از قدرت های اصلی در نجات برجام پس از خروج آمریکا از این توافق محسوب می شود.

وزارت خارجه چین ادامه داد روحانی در هجدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای به رهبری چین و روسیه شرکت خواهد کرد.

وزارت خارجه چین، تاریخ دقیق سفر روحانی را اعلام نکرد اما نشست مذکور قرار است در تاریخ هفته دوم ژوئن یعنی تاریخ 9 و 10 ژوئن (19 و 20 خرداد) در شهر «کینگدائو» در شمال چین برگزار شود.

ایران در حال حاضر عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای است و البته تلاش دارد تا عضویت دائم در این سازمان را به دست آورد.

پکن همچنین اعلام کرده است که روسای جمهور قرقیزستان و روسیه نیز برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به چین سفر خواهند کرد.

پیشتر روسیه اعلام کرده بود که با لغو تحریم‌ های هسته‌ ای غرب علیه ایران، در نهایت مسیر برای عضویت کامل ایران در این سازمان که شامل کشورهای شوروی سابق و پاکستان و هند می شود، هموار خواهد شد.

ایران و قدرت های جهانی در سال 2015 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌ هایی از فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران، همه تحریم‌ های بین‌ المللی مرتبط با برنامه هسته‌ ای ایران را لغو کند.

«دونالد ​ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این ماه این کشور را از برجام خارج کرد و این توافق را به شدت ناکارآمد خواند. از آن زمان، کشورهای اروپایی تلاش می کنند به ایران ضمانت بدهند که به این کشور مزایای اقتصادی کافی خواهد داد که در توافق بماند.

چین همچون دیگر اعضای امضا کننده برجام از طرفداران این توافق هسته‌ ای است و بر حفظ آن تاکید دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.