درگیری های شدیدی میان عناصر مسلح لواء ثوار الرقه و عناصر مسلح یگان های حمایت مردمی کرد(وای پی جی) ساعت ده شب گذشته به وقوع پیوست و در این درگیری ها از سلاح های سبک و متوسط استفاده شد و خانه های غیرنظامیان مورد هدف قرار گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان،گروه های مسلح سوری همپیمان آمریکا در شهر«الرقه» پایتخت سابق ادعایی گروه تروریستی داعش به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

این درگیری میان گروه«لواء ثوار الرقه» (لشکر انقلابیون الرقه) و یگان های حمایت مردمی کرد طی شب گذشته به وقوع پیوست.

یک منبع در نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) در شهر الرقه گفت: درگیری های شدیدی میان عناصر مسلح لواء ثوار الرقه و عناصر مسلح یگان های حمایت مردمی کرد(وای پی جی) ساعت ده شب گذشته به وقوع پیوست و در این درگیری ها از سلاح های سبک و متوسط استفاده شد و خانه های غیرنظامیان مورد هدف قرار گرفت.

این منبع افزود که نیروهای ائتلاف بین المللی که بیشتر آنها نظامیان آمریکایی بودند دخالت کرده و از عناصر یگان های حمایت مردمی کرد خواستند منطقه را ترک کرده و به مقرهای خود در غرب شهر عقب نشینی کنند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که دلیل این درگیری اقدام یک گشتی آسایش(نیروهای پلیس کرد) در حمله به منزل «ابوعواد» یکی از فرماندهان لوء ثوار الرقه در نزدیکی میدان«البرازی» در منطقه «الرمیله» در شمال شرق الرقه بود. در پی آن جوانان عرب منطقه الرمیله با نیروهای آسایش مقابله کردند و سپس درگیری میان دو طرف به وقوع پیوست که به مدت نزدیک به چهار ساعت ادامه یافت.

این منبع همچنین تأکید کرد که فضا در الرقه کاملا متشنج است و تظاهراتی در منطقه برگزار شد و مردم خواستار اخراج عناصر یگان های حمایت مردمی از شهر شدند.

این منبع علاوه بر آن گفت که نزدیک به 15 خودرو حامل عناصر آسایش و یگان های حمایت مردمی کرد به اطراف منطقه غربی شهر رسیدند اما جرأت حمله به منطقه را از بیم جدایی عناصر عرب در صفوف شان ندارند.

این در حالی است که شهر الرقه شاهد جنبشی علیه عناصر یگان های حمایت مردمی کرد است به طوری که چندین تظاهرات در الرقه برگزار شد و مردم این شهر خواستار بازگشت دولت سوریه به شهر هستند. برخی از تظاهرات ها نیز خواستار کمک به لواء ثوار الرقه هستند که متشکل از مردم عشایر عرب هستند و ده ها عنصر عضو یگان های عرب عضو نیروهای دموکراتیک سوریه از این گروه جدا شده و به گروه لواء ثوار الرقه ملحق شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه و یگان های حمایت مردمی کرد از اوایل ماه اکتبر گذشته با حمایت گسترده زمینی و هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا پس از اخراج عناصر داعش از الرقه، این شهر را به کنترل خود  در آورده اند.

 

پخش اعلامیه آشتی در ادلب توسط ارتش 

بالگردهای ارتش سوریه روز گذشته یکشنبه اعلامیه هایی در چندین روستا و منطقه ریف شمالی ادلب هم مرز ترکیه توزیع کردند.

ارتش از گروه های مسلح خواستنکه صلح کنند و با عبارت «سرنوشتت را تعیین کن»از افراد مسلح خواسته شده است تا تکلیف خود را مشخص کنند.

در این اعلامیه ها عبارت های صلح، صلح آغاز احکام است و تصاویری از سوریه پیش از بحران و وضعیت کنونی مناطق تحت تسلط افراد مسلح و تصاویری از اجساد افراد مسلح و کسانی که در درگیری ها کشته شده بودند ،به چشم می خورد.

توزیع این اعلامیه ها به صورت ناگهانی و همزمان با پایان احداث مراکز دیده بانی ارتش ترکیه در خطوط درگیری با ارتش سوریه رخ داده است.

بر اساس توافق های آستانه، ترکیه مسئول استان ادلب است و بر اساس این توافق 12 مرکز نگهبانی در مرزهای این استان احداث کند، نیروهای ترکیه نتوانستند از ادامه درگیری ها میان گروه های مسلح مختلف و عملیات تروریستی و آدم ربایی ها و ترورها در ادلب جلوگیری کنند.

برخی منابع آگاه تاکید کردند ارتش ترکیه در صدد ایجاد مناطق امنی در مرزهای ترکیه هستند و هدف از آن جلوگیری از پرواز جنگنده های سوریه یا روسیه است.

 این اعلامیه ها در مناطق نزدیک به «سرمدا» و «رام حمدان» در ریف ادلب شمالی نزدیک به مرزها پخش شد. 

 

 

مسکو: نیروهای آمریکایی باید از از جنوب سوریه خارج شوند

«سرگئی لاوروف»وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه تأکید کرد که وی امیدوار است نیروهای آمریکایی از منطقه«التنف» در جنوب شرق سوریه خارج شوند.

لاوروف درباره اخبار منتشر شده در زمینه احتمال خروج نیروهای آمریکایی از منطقه التنف در جنوب سوریه تأکید کرد که روسیه امیدوار است که آمریکایی این مساله را عملی کرده و از التنف خارج شوند.

لاوروف همچنین تأکید کرد که ضرورت دارد نیروهای ارتش سوریه در مرزهای جنوبی این کشور حضور داشته باشند.

 

 

تمدید تحریم های اروپا علیه سوریه به مدت یک سال دیگر

اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که تحریم های اعمال شده علیه سوریه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا که در بروکسل نشست برگزار کرده است آمده است این شورا تدابیر محدود کردن دولت سوریه توسط اتحادیه اروپا را تا یکم ژوئن سال 2019 تمدید کرده است.

تحریم های ضد سوری اتحادیه اروپا شامل فهرستی از 259 شخصیت و 67 نهاد می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.