وزیر خارجه اتریش در گفت و گو با شبکه تلویزیونیORF در واکنش به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران تأکید کرد: سیاست جهانی همانند اداره هولدینگ‌ خانوادگی هدایت نمی شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه اتریش از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران انتقاد و اعلام کرد سیاست جهانی همانند اداره هولدینگ‌ خانوادگی هدایت نمی شود.

«کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش در گفت و گو با شبکه تلویزیونیORF در واکنش به تصمیم  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران تأکید کرد: سیاست جهانی همانند اداره هولدینگ‌ خانوادگی هدایت نمی شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت این توافق هسته ای از پایبندی اتریش به آن علی رغم تصمیم آمریکا برای خروج از برجام خبر داد.

کنایسل همچنین افزود: تمامی طرف های این توافق به جز آمریکا بر سر حفظ آن توافق نظر دارند. لغو توافق هسته ای موجب بروز مشکلات جدی امنیتی در خصوص تولید سلاح هسته ای می شود. خروج از آن آسیب بسیاری به اعتبار ما وارد کرده و بی اعتمادی به سایر توافق نامه ها را در پی دارد.

وزیر خارجه اتریش خاطر نشان کرد: ایران در پایبندی به توافق هسته ای عزم جدی داشت. ارزیابی های کاملا متکی بر مسائل اقتصادی ترامپ نقش زیادی در بروز برخی از بحران های اخیر داشته است. سیاست جهانی همانند اداره هولدینگ های خانوادگی هدایت نمی شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در تاریخ هشتم ماه می طی یک نشست رسانه ای ضمن اعلام خروج این کشور از برجام، از اعمال «تحریم های اقتصادی بسیار قاطع» علیه ایران خبر داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.