اختلاف نظر اصلی جوزپه کنته با سرجیو ماتارلا بر سر فرد پیشنهادی وی برای سمت وزارت اقتصاد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، «جوزپه کنته» که به نمایندگی از احزاب راستگرای ایتالیا مأموریت داشت تا دولت این کشور را تشکیل دهد، از این کار صرف‌نظر کرد و تشکیل دولت را به رئیس جمهوری سپرد. او این تصمیم را پس از جلسه‌ای یک ساعته با «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور ایتالیا در شامگاه یکشنبه ۲۷ مه اعلام کرد.

 کنته به مدت یک هفته در تلاش بود تا کابینه آینده خود را تشکیل بدهد اما به دنبال شکست او در معرفی اعضا هیئت دولت روز یکشنبه پس از مذاکره با مسئولان دو حزب راستگرای لیگا و جنبش پنج ستاره و ناکامی در گفت و گو با رئیس جمهوری بالاخره دست از این تلاش کشید.

اختلاف نظر اصلی جوزپه کنته با سرجیو ماتارلا بر سر فرد پیشنهادی وی برای سمت وزارت اقتصاد بود. رئیس جمهوری که بر رد وزیر اقتصاد پیشنهادی اصرار کرده بود، در عین حال اعلام کرد که در ساعات آینده برای بیرون بردن کشور از بحران سیاسی تصمیم تازه‌ای خواهد گرفت. به باور برخی کارشناسان اروپا، برگزاری انتخابات پیش از موعد احتمالا یکی از گزینه‌ها برای برون‌رفت از بن‌بست کنونی در ایتالیا خواهد بود.

دو حزب عوام‌گرا و محافظه‌کار لیگا و جنبش پنج ستاره برندگان انتخابات اخیر پارلمانی در ایتالیا بودند و جوزپه کنته به عنوان گزینه این دو حزب برای نخست وزیری قرار بود فهرست اسامی افراد مورد نظر خود برای تشکیل کابینه را به امضا رئیس جمهوری برساند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.