پهپادهای ارتش یمن و کمیته های مردمی فرودگاه «ابها» در منطقه «عسیر» در عربستان سعودی را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، انصار الله یمن با استفاده از چندین پهپاد یک فرودگاه عربستان سعودی را بمباران کردند.

یک منبع نظامی یمنی گفت که پهپادهای ارتش یمن و کمیته های مردمی فرودگاه «ابها» در منطقه «عسیر» در عربستان سعودی را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار دادند.

این منبع افزود که پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی این فرودگاه را بمباران کردند.

بخش پهپادی نیروی هوایی یمن اعلام کرد که در پی بمباران فرودگاه ابها توسط پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی، این فرودگاه از کار افتاد و پروازها در آن متوقف شد.

شبکه تلویزیونی العربیه عربستان نیز مدعی شد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حمله یک پهپاد به فرودگاه ابها در جنوب عربستان را خنثی کرد.

این شبکه تلویزیونی در ادامه مدعی شد که این پهپاد در زمان تلاش برای نزدیک شدن به فرودگاه ابها سرنگون شد و فرودگاه به شکل طبیعی فعالیت می کند.

در همین حال، جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی یک خیابان عمومی شلوغ در شهر «صعده» در شمال یمن را بمباران کردند و برخی اخبار از قربانی شدن شماری از غیرنظامیان در این تجاوز هوایی حکایت دارد.

یک منبع پزشکی یمنی نیز اعلام کرد که در این تجاوز هوایی دو کودک جان باختند و 30 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

در همین حال، در بمباران ایستگاه شرکت نفت در خیابان «الستین» در صنعا پایتخت یمن 5 نفر کشته شدند. در این تجاوز هوایی که توسط ائتلاف عربی به رهبری عربستان صورت گرفت 13 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در تحولی دیگر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شمار قربانیان دیفتری در یمن به 94 نفر افزایش یافته است.

«نویو زاگاریا» نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: شمار قربانیان بیماری دیفتری در یمن به 94 نفر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: «تا کنون هزار و 800 مورد مشکوک ابتلا به بیماری دیفتری در 20 استان یمن شناسایی شده است. شیوع این بیماری بیشتر در شهرهای صنعا٬ «الحدیده» و «اب» مشاهده شده است. در نتیجه بیماری دیفتری از ماه اکتبر سال گذشته تا کنون 94 یمنی جان باخته اند».

سه میلیون شهروند آواره یمنی همه روزه به دلیل ادامه جنگ، عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و عدم جمع آوری زباله ها با خطر ابتلا به بیماری وبا و دیفتری روبرو هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.