با آغاز بارش باران های موسمی در محل اردوگاه مسلمانان روهینگیا نیاز آوارگان به کمک های بشردوستانه افزایش می یابد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل خواستار تسریع روند ارائه کمک های فوری به پناهجویان مسلمان روهینگیا در بنگلادش شد.

«ناتالیا کانم» مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل در نشست خبری در داکا، پایتخت بنگلادش با اشاره به آغاز بارش باران های موسمی در محل استقرار اردوگاه مسلمانان روهینگیا در منطقه «کاکس بازار» در مرز این کشور با میانمار، از جامعه جهانی خواست روند ارائه کمک های فوری به پناهجویان مسلمان روهینگیا را سرعت بخشند.

وی با بیان اینکه با آغاز بارش باران های موسمی در محل اردوگاه مسلمانان روهینگیا نیاز آوارگان به کمک های بشردوستانه افزایش می یابد، خاطر نشان کرد که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان جهت تامین نیازهای اولیه یک میلیون مسلمان روهینگیا و 300 هزار بنگلادشی، درخواست کمک 950 میلیون دلاری در سال 2018 کرده است.

مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در پایان تصریح کرد که تا کنون تنها 17 درصد از این میزان تامین شده است.

اردوگاه‌های روهینگیایی‌ها در منطقه‌ای از بنگلادش واقع شده که دارای بیشترین میزان بارندگی است و این آوارگان در سراشیبی‌های لغزنده، تپه‌های شنی در جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند.

در تحولی دگر، نخست وزیر بنگلادش از جامعه جهانی خواست تا برای توقف ظلم و ستم علیه مسلمانان آراکان توسط دولت میانمار، این کشور را تحت فشار قرار دهند.

شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش طی سخنرانی خود در دانشگاه «ویسوا بهارتی» هند از جامعه جهانی خواست تا برای توقف ظلم و ستم علیه مسلمانان آراکان توسط دولت میانمار و بازگشت آوارگان آراکانی به کشور خود، میانمار را تحت فشار قرار دهند.

حسینه با اظهار این که بنگلادش همواره درهای خود را به روی صدها هزار پناهجوی آراکانی باز کرده است، گفت که زمان بازگشت پناهجویان آراکانی به میانمار فرا رسیده است.

نخست وزیر بنگلادش که در حضور نارندرا مودی، همتای هندی خود سخن می‌گفت، تصریح کرد: کشورهای دیگر باید برای بازگشت مسلمانان آراکانی به سرزمین های خود، به دولت میانمار فشار بیاورند.

ارتش میانمار از 25 آگوست سال گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی جان باخته اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست.

همچنین بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است. ده ها هزار مسلمان آراکان که از روستاهای خود فرار کرده اند می کوشند به مناطق نسبتا امن رفته یا از راه های غیرقانونی به بنگلادش برسند.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.