سروصدای دروغین ترامپ در مورد اتهامات علیه ستادش، آخرین مورد از تهاجم های وی به استقلال وزارت دادگستری، اف بی آی و بازپرس ویژه است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله نیویورکر آمریکا در گزارشی نوشت: در آخرین اقدامات پیچیده در تحقیقات روسیه و در تحقیقات در مورد خود این تحقیق، احتمال زیادی وجود دارد که به مهم ترین مسئله توجهی نشود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور  هنوز هم به دنبال این است که خود را  از شر «رابرت مولر» بازپرس ویژه این پرونده خلاص کند.

آخرین فصل این پرونده زمانی باز شد که روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد ارتباط های احتمالی میان اعضای ستاد ترامپ و روس ها وجود دارد. نیویورک تایمز می گوید مراحل اولیه تحقیقات اف بی آی نشان می دهد «فرستاده دست کم یک دولت چندین بار» با اعضای ستاد ترامپ دیدار داشته تا آنها را از ارتباط با روسیه خارج کند. گزارشی که خشم ترامپ را در پی داشت. 

او بار دیگر اف بی آی و دادگستری آمریکا را تهدید کرد و خواستار تحقیق در مورد رفتار آنها شد.

این تقاضا برای تحقیق در مورد رفتار اف بی آی که شماری از جمهوری خواهان هم به آن پیوسته اند، در تاریخ مدرن آمریکا بی سابقه است. بر اساس عرف و هنجارها، روسای جمهور به وزارت دادگستری که شامل اف بی آی نیز می شود، اجازه می دهد تا بدون دخالت کاخ سفید تحقیقات خود را انجام دهند. این مسئله در مواردی چون تحقیقات رسوایی مالی «وایت واتر» در دوره ریاست جمهوری «بیل کلینتون» نیز صادق است که در آن، منافع رئیس جمهور و مشاورانش هم قطعا در معرض خطر قرار می گرفت. درخواست ترامپ تا حدی نابجاست که نمی توان آن را به شکل دیگری تصور کرد. او می خواهد نه تنها به اطلاعاتی در مورد تحقیقات دست یابد، بلکه جسارت کرده تا خواستار استعفای «راد روزنستاین» معاون دادستان کل آمریکا شود.

دونالد ترامپ با خودداری از ابراز اعتمادش به روزنستاین معاون دادستان کل آمریکا، فشارها بر وزارت دادگستری را افزایش داده است. 

از رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور کره جنوبی پرسیده شد آیا وی به راد روزنستاین معاون دادستان کل آمریکا که بر روند تحقیقات بازپرس ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نظارت می کند، اطمینان دارد یا خیر. رئیس جمهور از پاسخ به پرسش خبرنگاران در این باره طفره رفت و به آنان گفت سوال بعدی را مطرح کنند. 

روزنستاین مقام آمریکایی است که درباره ارتباط میان تیم انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه تحقیق می کند. وی از ماه مه گذشته و زمانی که «رابرت مولر» به عنوان بازپرس ویژه پرونده روسیه منصوب شد تا درباره مداخله احتمالی روس ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تحقیق کند، با انتقادات شدیدی مواجه شده است.

اگر روزنستاین طبق سنت های مدرن استقلال در وزارت دادگستری عمل کند، با درخواست ترامپ مخالفت خواهد کرد - اما در آن صورت ممکن است با خطر اخراج روبرو شود و در نتیجه نتواند از مولر آن گونه که سال پیش توانسته بود، حفاظت کند. 

سروصدای دروغین ترامپ در مورد اتهامات علیه ستادش، آخرین مورد از تهاجم های وی به استقلال وزارت دادگستری، اف بی آی و بازپرس ویژه است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.