معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به حضور نیروهای ایرانی و حزب الله در کشورش تأکید کرد که ماندن یا خروج نیروهای ایرانی یا حزب الله از سوریه هرگز مطرح نیست زیرا این مساله مربوط به دولت سوریه است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که اردوغان روابط میان سوریه و ترکیه را نابود کرد و باید دست از حمایت تروریست ها در سوریه بکشد و نیروهایش را نیز از این کشور خارج کند.

المقداد تأکید کرد که دمشق امیدوار است که روابط سوریه و ترکیه از سر گرفته شود.

وی از مردم ترکیه خواست که به رهبران آینده شان فشار بیاورند تا روابطی با سوریه برقرار کنند که در خدمت و به مصلحت دو ملت باشد.

القمداد تأکید کرد که ملت ترکیه خواستار تغییر موضع گیری های این کشور و از سر گیری روابط با سوریه است.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به حضور نیروهای ایرانی و حزب الله در کشورش تأکید کرد که ماندن یا خروج نیروهای ایرانی یا حزب الله از سوریه هرگز مطرح نیست زیرا این مساله مربوط به دولت سوریه است.

وی همچنین گفت:دمشق از نیروهای همپیمان برای کمک به سوریه جهت جنگ علیه تروریسم دعوت کرده است به کشور بیایند که از جمله این نیروها، نیروهای روسیه، ایران و حزب الله هستند.

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: نیروهای همپیمان سوریه فقط به جنگ با تروریسم مشغولند و حاکمیت سوریه را نقض نمی کنند و نیز با هماهنگی کامل دولت این کشور فعالیت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقض حاکمیت سوریه توسط برخی نیروهای خارجی گفت: نیروهایی که بدون آگاهی و هماهنگی سوریه به این کشور وارد شدند، نیروهای اشغالگرند و از تروریسم به شکل مستقیم حمایت می کنند.

فصیل المقداد از واشنگتن نیز خواست که به حفظ صلح و امنیت بین المللی و انجام ندادن اقدامی که نقض حاکمیت کشورهاست، پایبند باشد.

وی همچنین از واشنگتن خواست حمایت از تروریست ها را به هر بهانه ای که شده را متوقف کرده و به حاکمیت و اراده ملت سوریه احترام بگذارد.

القمداد علاوه بر آن عنوان کرد:اکسیژن سازمان های تروریستی مسلح از ایالات متحده آمریکا می آید و واشنگتن همچنان به حمایت از تروریست ها در سوریه ادامه می دهد و باید دست از این کار بردارد.

المقداد در ادامه تصریح کرد که هر سانتی متر از اراضی سوریه باید به حاکمیت و کنترل دولت سوریه برگردد و این تصمیم دمشق و دوستان دمشق است و قوانین بین المللی و سازمان ملل از چنین چیزی حمایت می کنند.

وی به تجاوز آمریکا به منابع و دارایی های سوریه نیز اشاره کرد و گفت که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا چاه های نفتی سوریه را به عمد بمباران می کند تا دولت سوریه از آن ها استفاده نکند و مجبور شود برای راه اندازی دوباره آنها میلیون ها دلار هزینه کند.

المقداد همچنین گفت که هدف اظهارات واشنگتن برای خروج نیروهایش از سوریه و جایگزینی آنها با نیروهای عربی کشاندن عرب ها به نزاع با دمشق است و این بسیار خطرناک است.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین تصریح کرد که دمشق و مسکو مدارکی دال بر تکذیب حملات شیمیایی ارائه کردند و 18 نفر که را نیز به سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی ارائه کرد که شاهد آن بودند که حمله شیمیایی یک نمایش بود.

المقداد در ادامه گفت: پس از پایان خطر تروریسم مستقیم بر دمشق درها به روی رفتن ارتش به شمال یا جنوب سوریه باز است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.