پاراگوئه به عنوان دومین کشور که از آمریکا تبعیت کرده و سفارتش را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل می کند، امروز دوشنبه سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، پاراگوئه به عنوان دومین کشور که از آمریکا تبعیت کرده و سفارتش را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل می کند، امروز دوشنبه سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد.

در مراسم افتتاح سفارت پاراگوئه در قدس اشغالی «هوراسیو کارتیس» رئیس جمهور پاراگوئه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

پیش از این گواتمالا نیز به تبعیت از آمریکا سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح کرده بود.

افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی در روز دوشنبه هفته پیش خشم فلسطینی ها و جهان را برانگیخت.

یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین افتتاح سفارتخانه پاراگوئه در قدس اشغالی را محکوم کرد.

«حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با انتشار بیانیه ای افتتاح سفارتخانه پاراگوئه در قدس اشغالی را محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است:«این اقدام غیرمسئولانه، نقض آشکار و عمدی نقض حقوق و قطعنامه های بین المللی است. از رئیس جمهور پارگوئه می خواهیم که این تصمیم را لغو کند.از کشورهای عضو اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و دیگر کشورهای جهان نیز می خواهیم که روابط خود را با کشورهای حامی اسرائیل قطع کنند.»

علاوه بر این، وزارت امور خارجه فلسطین نیز این اقدام پاراگوئه را نقض قوانین بین المللی دانسته و آن را محکوم کرده است.

این در حالی است که نظامیان صهیونیستی در شهر جنین کرانه باختری 3 فلسطینی را به ضرب گلوله زخمی کردند.

یک منبع در مرکز پزشکی فلسطین به خبرگزاری آناتولی گفت: 3 فلسطینی که در درگیری ها با نظامیان صهیونیستی زخمی شده اند، به بیمارستان انتقال یافتند.

وی افزود: ده ها نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده اند.

درگیری ها زمان رخ داد که نظامیان  رژیم صهیونیستی صبح امروز با یورش بردن به جنین یکی از منازل را محاصره کرده و به تجمع فلسطینیان با استفاده از گلوله واقعی و گلوله پلاستیک و گاز اشک آور حمله کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی معمولا به بهانه اقدامات لازم برای حفظ امنیت (جستجوی سلاح یا بازداشت افراد تحت تعقیب) به مناطق فلسطینیان یورش می برند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.