مجری طرح چند میلیون‌ دلاری ایجاد کارزار موج‌ سازی آنلاین برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر 2016 با هزاران حساب جعلی در شبکه‌ های اجتماعی، اکنون زیر ذره بین بازپرس ویژه پرونده راشا گیت قرار دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: در تکمیل گزارش روز گذشته نیویورک تایمز در خصوص مداخله امارات و عربستان در انتخابات آمریکا، امروز وال استریت ژورنال در گزارشی به یکی از مهره های اصلی این مداخله که یک تاجر اسرائیلی است، پرداخت.

به نوشته این مجله، پس از اینکه مشخص شد که «جوئل زامل» یک تاجر اسرائیلی 3 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با «دونالد ترامپ جونیور» پسر بزرگ رئیس جمهور آمریکا به منظور کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر 2016 ملاقات کرده، «رابرت مولر» بازپرس ویژه اکنون در حال تحقیق از اوست.

برگه احضاریه زامل به دلیل تلاش هایش برای دخالت در نتیجه انتخابات آمریکا از طریق شرکت تحقیقاتی اش به نام «ویکی استرات» و یک شرکت اطلاعاتی کوچک دیگر به نام «psy Group» به دست وال استریت ژورنال رسیده است.

گزارش شده که این دو شرکت زیر ذره بین تیم مولر هستند.

گزارش شده که psy کار پروژه های اطلاعاتی خصوصی را انجام می دهد و رقیب از اطلاعاتی اسرائیلی «بلک کیوب» است که با «هاروی وینشتاین» فیلم ساز هالیوودی مرتبط است که گفته می شود از این شرکت برای توقف تحقیقات در مورد سوء استفاده جنسی اش استفاده کرده است.

ویکی استرات هم از متخصصان برای تحلیل مسائل ژئوپولیتیک استفاده می کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، هر دو شرکت، به طور فزاینده ایدر مورد تبانی احتمالی بین ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 مورد هدف تیم مولر قرار گرفته اند.

بررسی ابزار بازاریابی گروه psy توسط این مجله، سرمایه گذاری این شرکت در شماری از خدمات، از جمله خدمات جمع آوری اطلاعات از طریق روابط عاشقانه یا جنسی را برملا کرده است.

این مجله همچنین گزارش داد که این گروه «توانایی های قوی در فعالیت در حوزه «دارک وب» و «دیپ وب» دارد». با کمک آنها شما می توانید موقعیت مکانی واقعی خود را در پشت یک کشور غیر واقعی پنهان کنید.

در آن زمان، این گروه مرتبط با زامل در حال کار بر روی یک طرح چند میلیون‌ دلاری ایجاد کارزار موج‌ سازی آنلاین برای کمک به انتخاب ترامپ بوده‌ اند. به گفته سه فرد دخیل در این پروژه و فرد چهارمی که در جریان آن قرار داشته، این طرح بر استفاده از هزاران حساب جعلی شبکه‌ های اجتماعی برای تبلیغ کاندیداتوری ترامپ در سایت‌ هایی مانند فیس بوک مبتنی بوده است.

به گفته یک فرد مطلع از این برنامه، در داخل psy، نگرانی‌ هایی درباره اینکه ممکن است این طرح قانونی نباشد، وجود داشته است. این شرکت که با شعار «واقعیت را شکل دهید» فعالیت می‌ کند، از یک شرکت حقوقی آمریکایی مشورت گرفته و در پاسخ به آنها گفته شده مشارکت هر فرد غیرآمریکایی در این برنامه، آن را غیرقانونی می‌ کند.

بازپرسان تحقیقات بازرس ویژه از زامل که بنیانگذار و یکی از مالکان گروه Psy است درباره دیدار اوت 2016 بازجویی کرده‌ اند و دستکم دو مامور اف بی آی که روی این پرونده کار می‌ کنند برای بازجویی از کارکنانی که در این شرکت روی این طرح کار می‌ کرده‌ اند، به سرزمین های اشغالی سفر کرده‌ اند. به گفته یک فرد، تیم بازرس ویژه با همکاری پلیس رژیم صهیونیستی رایانه‌ های یکی از شرکت‌ های زامل را که اکنون منحل شده، ضبط کرده است. 

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته گزارش داد که ترامپ جونیور قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2016 با زامل در برج ترامپ ملاقات کرد.

«جورج نادر» فرستاده رهبران امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز در این جلسه حضور داشت. گزارش شده که نادر به ترامپ جونیور گفته بود که ولیعهدهای دو کشور مشتاق بودند که به دونالد ترامپ به عنوان کاندیدای وقت جمهوری خواهان در پیروزی در انتخابات نوامبر 2016 کمک کنند.

این روزنامه گزارش داد که «اریک پرینس» پیمانکار امنیتی خصوصی و رئیس سابق «بلک واتر» این دیدار را در ماه اوت برنامه ریزی کرده بود. 

«آلن فاترفاس» وکیل ترامپ جونیور در بیانیه ای به نیویورک تایمز گفت که دونالد ترامپ جونیور به خاطر می آورد که پیش از برگزاری انتخابات سال 2016 با اریک پرینس، جرج نادر و یک نفر دیگر که ممکن است جوئل زامل بوده باشد، دیدار کرده است. آنها درباره تریبون رسانه های اجتماعی یا استراتژی بازاریابی توضیحاتی ارائه کردند. وی به موضوع علاقه نشان نداد. همین و بس.»

ترامپ روز یکشنبه در واکنش به این گزارش اعلام کرد که «این «داستان طولانی و خسته کننده ای» است که نشان می دهد «شکار جادوگر» (اشاره به تحقیقات مولر) در روسیه چیزی علیه من پیدا نکرده است و اکنون به بقیه جهان نگاه می کند!»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.