در بحبوحه ادامه بحران اقتصادی، ونزوئلایی ها باید تصمیم بگیرند در انتخاباتی که توسط مخالفان تحریم شده، شرکت کنند یا خیر.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: ونزوئلایی ها امروز یکشنبه در انتخاباتی شرکت می کنند که توسط مخالفان تحریم شده اما انتظار می رود باز هم «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور کنونی انتخاب شود.

مادورو، وارث سیاسی «هوگو چاوز» رئیس جمهور پیشین، از سال 2013 رئیس جمهور ونزوئلا است.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با تحریم از سوی برخی از جریان های مخالف دولت کنونی برگزار می شود. 

نظرسنجی‌ ها حاکی از آن است که ونزوئلایی‌ ها اکثرا مادورو را متهم اصلی افزایش مشکلات اقتصادی در این کشور می‌ دانند اما او همچنان بخت اول پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به تحریم شدن انتخابات از سوی رقبای اصلی اش است.

افزایش تورم، کمبود غذا و دارو، افزایش جرم و جنایت و شبکه های آسیب دیده آب، برق و حمل و نقل، موجب نارضایتی و ناآرامی های شدید در میان ونزوئلایی ها شده است.

در یک نظرسنجی، حدود 80 درصد ونزوئلایی‌ ها اعلام کردند از نظر آنها مادورو عملکرد بدی داشته است. انتظار می‌ رود شرکت رای‌ دهندگان در انتخابات کمترین میزان از زمان پیروزی هوگو چاوز در سال 1998 باشد. تنها 34 درصد گفته‌ اند که مطمئنا در انتخابات امروز شرکت می‌ کنند.

​رقیب انتخاباتی اصلی مادورو، «هنری فالکوم» کاندیدای مستقل است که با چالش دوگانه کاندیداتوری علیه رئیس‌ جمهور کنونی و متقاعد کردن رای دهندگان مردد به عدم تحریم انتخابات روبرو است.

 

gettyimages-959652826-434f7a2f7bd32d45d819a659388545dff5161591

 

فالکوم روز پنجشنبه در آخرین تجمع انتخاباتی خود گفت: سوگند می‌ خورم ونزوئلا را از دیکتاتوری آزاد خواهم کرد.

یکی دیگر از کاندیداهای این انتخابات، «خاویر برتوچی» یک کشیش فعال تلویزیون است که در تجمع‌ ها سوپ رایگان داده و حامیان فالکوم را کاهش داده است.

 

612558945

 

مادورو نیز در حالی روز پنجشنبه به تبلیغات انتخاباتی خود پایان داد که در آخرین تجمع انتخاباتی‌ اش روی صحنه برای جمعیت حامیان خود شروع به رقص و پایکوبی کرد و وضعیت ناگوار اقتصادی کشورش را ناشی از جنگ اقتصادی به رهبری آمریکا دانست.

«ریسا گریس تارگو» تحلیلگر گروه اوراسیا گفت: «اشتیاق کم برای شرکت در انتخابات می تواند میزان مشارکت را کاهش دهد و شانس پیروزی مادورو را افزایش دهد.»

حامیان مادورو با اتوبوس هایی به طور گسترده وارد «کاراکاس» پایتخت این کشور می شوند. 

گروهی موسوم به «کالکتیوو» مسئولیت تامین امنیت این انتخابات را در اختیار دارند. برخی از این افراد مسلح هستند و قدرتی موازی با پلیس و ارتش در خیابان های ونزوئلا محسوب می شوند. اعضای این گروه محافظان انقلاب چاوز هستند.

یکی از این نیروها می گوید ما در کنار مردم در خیابان ها گشت زنی می کنیم. مانند همان کاری که فرمانده چاوز می کرد. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باید بر راست گرایان فاشیست غلبه کنیم. 

حدود 20.5 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند که در این انتخابات یک دوره ای، رئیس جمهور خود را برای یک دوره 6 ساله که از ژانویه 2019 آغاز خواهد شد، انتخاب خواهند کرد.

انتخابات های ریاست جمهوری معمولا در دسامبر برگزار می شد اما امسال توسط مجلس موسسان تغییر زمان یافت.

حامیان مادورو می گویند اطمینان دارند که کاندیدای آنها در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.