رسانه های آمریکایی این اقدام را گامی در جهت خروج آمریکا از سوریه به محض شکست کامل گروه تروریستی داعش قلمداد کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، ایالات متحده همه کمک های خود همپیمانانش در شمال غرب سوریه را متوقف کرده است.

رسانه های آمریکایی این اقدام را گامی در جهت خروج آمریکا از سوریه به محض شکست کامل گروه تروریستی داعش قلمداد کردند.

برخی از مسئولان در دولت آمریکا به سی بی اس نیوز گفتند که دولت آمریکا حمایت خود را ده ها میلیون دلار کاهش می دهد، این پول برای «مقابله با افراطگرایی خشونت بار و حمایت از سازمان های مستقل و رسانه های مستقل و نیز آموزش» اختصاص یافته بود.

این شبکه تلویزیونی تأکید کرد که این تصمیم طی هفته های گذشته و پس از آن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواستار بازنگری در کمک های آمریکایی به همپیمانان واشنگتن در سوریه شد، اتخاذ شده است.

سی بی اس نیوز تصریح کرد که به باور بسیاری کمک های آمریکا به منطقه شمال غربی سوریه  در طولانی مدت در سوریه بی تأثیر است.

 

مسئولان سوری:نیروهای ایرانی با درخواست دمشق در سوریه حضور دارند

شبکه تلویزیونی المیادین در دمشق به نقل از برخی منابع در دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که موضع گیری منتسب به رئیس جمهور روسیه درباره درخواست برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه درست نیست.

این منابع به المیادین گفتند که نیروهای ایرانی و روسی به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند و در نهایت نیز با درخواست دمشق سوریه را ترک می کنند.

این منابع تأکید کردند که  سخنان ولادیمیر پوتین درباره لزوم خروج نیروهای خارجی از سوریه شامل نیروهای روسیه و ایران که با در خواست دمشق در سوریه حضور دارند، نمی شود.

 

ارتش سوریه آتش بس با داعش در جنوب دمشق را تکذیب کرد

ارتش سوریه اخبار منتشر شده درباره توافق آتش بس با گروه تروریستی داعش در مناطق حجر الاسود و اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق را تکذیب کرد.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد که هیچ توافق آتش بسی میان ارتش عربی سوریه با گروه تروریستی داعش در حجر الاسود و اردوگاه الیرموک برقرار نشده است.

این منبع تأکید کرد که آن چه رسانه دربار آتش بس ارتش با داعش منتشر کرده اند عاری از صحت است.

پیش از این خبرنگار روسیا الیوم در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش بر سر آتش بس در مناطق «حجر الاسود» و اردوگاه آوارگان فلسطینی «الیرموک» به توافق رسیدند.

به گفته این خبرنگار آتش بس از امروز ساعت 12 ظهر به افق دمشق آغاز می شود و تا فردا یکشنبه ساعت 5 صبح ادامه می یاید.

بر اساس این توافق  تروریست ها طی زمان آتش بس به طور کامل از حجر الاسود و اردوگاه الیرموک خارج می شوند.

 

حمله گروه های تروریستی به شهر البعث

گروه های تروریستی  به شهر «البعث» در  استان«قنیطره» با خمپاره حمله کردند که در اثر آن خسارت های مادی به دارایی های مردم این شهر وارد آمد.

خبرنگار سانا در قنیطره تصریح کرد: تعدادی از خمپاره ها شلیک شده توسط تروریست ها حاضر در تعدادی از روستاهای ریف شمالی غربی قنیطره،  به منازل مسکونی شهر البعث و اطراف آن اصابت کرد و در اثر آن خسارات مادی به املاک  مردم این شهر وارد شد.

خبرنگار سانا افزود: واحدی از ارتش عربی سوریه به منابع شلیک خمپاره ها پاسخ داد و استحکامات تروریست ها را منهدم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.