کره شمالی تأکید کرد که نشست سران دو کشور(کیم جونگ اون با دونالد ترامپ) را به دلیل رزمایش آمریکا در کره جنوبی لغو می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کردند که پیونگ یانگ تأکید کرده است در صورتی که ایالات متحده آمریکا به شکل یکطرفه بر چشم پوشی کره شمالی از برنامه هسته ای اش اصرار کند، دولت این کشور در دیدار سران دو کشور بازنگری می کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که «کیم کای جوان» معاون وزیر امور خارجی کره شمالی تأکید کرد که سرنوشت نشست سران کشورهای ایالات متحده آمریکا و کره شمالی و نیز روابط  دوجانبه در صورتی که واشنگتن فقط از خلع سلاح هسته ای کره شمالی به مانند آن چه برای لیبی رخ داد، دم بزند،«واضح خواهد بود».

کیم تأکید کرد که «دونالد ترامپ» در صورتی که به مانند رؤسای جمهور پیش از خود عمل کند و راهی که آنها رفته اند را برود«رئیس جمهور شکست خورده» باقی می ماند.

همچنین کره شمالی تأکید کرد که نشست سران دو کشور(کیم جونگ اون با دونالد ترامپ) را به دلیل رزمایش آمریکا در کره جنوبی لغو می کند.

سی ان ان نیز گزارش داد که کره شمالی مذاکرات با همسایه سئول را به حالت تعلیق در آورده است.

در همین حال، وزارت وحدت کره در کره جنوبی اعلام کرد که تصمیم امروز چهارشنبه کره شمالی برای تعلیق نشستی در سطح وزرا میان دو کره تأسف برانگیز است و با بیانیه تاریخی که دو کشور در اواخر آوریل صادر کردند در تناقض است.

«پایک تای هیون» سخنگوی وزارت وحدت در کره جنوبی با صدور بیانیه ای گفت:« تصمیم کره شمالی برای تأخیر در مذاکرات در سطح مسئولان بلندپایه میان دو کشور به شکل یکطرفه به دلیل رزمایش هوایی سالیانه مشترک میان کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا با روح بیانیه پانمونجوم موافقت ندارد و تأسف برانگیز است.»

پایک از کره شمالی خواست که سریعا به مذاکرات بازگردد.

وی افزود که امروز چهارشنبه یک یادداشت رسمی به کره شمالی ارسال می شود.

ایالات متحده آمریکا نیز به اقدام کره شمالی واکنش نشان داد و «هیدز ناورث» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد:« رزمایش نظامی با کره جنوبی طبق برنامه ادامه پیدا می کند و به اجرا در می آید و آمریکا به برنامه ریزی برای نشست ترامپ با رهبر کره شمالی در موعد تعیین شده، ادامه می دهد.»

یک مسئول در کاخ سفید نیز گفت که دونالد تارمپ رئیس جمهور آمریکا از هشدارهای کره شمالی مطلع است و اکنون برای پاسخ به این هشدارها بستر سازی می شود.

بنابر این گزارش،دیدار ترامپ و کیم قرار است ۱۲ ژوئن در سنگاپور برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.