«ائتلاف الوطنیه» به رهبری «ایاد علاوی» معاون رئیس جمهور عراق خواستار ابطال نتایج انتخابات پارلمانی و ابقای دولت کنونی به عنوان دولت موقت کشور شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، «ائتلاف الوطنیه» به رهبری «ایاد علاوی» معاون رئیس جمهور عراق خواستار ابطال نتایج انتخابات پارلمانی و ابقای دولت کنونی به عنوان دولت موقت کشور شد.

ائتلاف الوطنیه با صدور بیانیه ای تصریح کرد:  با توجه به روی گردانی ملت عراق از مشارکت در انتخابات پارلمانی به شکل گسترده ، گسترش خشونت ها ، تقلب و خرید رأی ، سوء استفاده از اوضاع آوارگان، ائتلاف الوطنیه به رهبری دکتر ایاد علاوی خواستار برگزاری دوباره انتخاب است.

این ائتلاف دلیل درخواستش را «مه آلود بودن تدابیر»ی اعلام کرد که کمیته عالی انتخابات این کشور در رای گیری الکترونیکی اتخاذ کرده است.

ائتلاف الوطنیه همچنین خواستار ابقای دولت کنونی به عنوان دولت موقت شد تا «شرایط مناسب برای برگزاری انتخاباتی که خواسته های ملت عراق را برآورده کند» مهیا شود.

یک منبع در ائتلاف الوطنیه گفت که بر اساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق این ائتلاف در استان های «الانبار، صلاح الدین، نینوا و دیالی » پیشتاز است.

با وجود این، این منبع تأکید کرد که تا این لحظه هنوز تعداد کرسی هایی که ائتلاف الوطنیه در این استان ها یا دیگر استان های مرکزی و جنوبی به دست آورده است، مشخص نیست.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد که  برخی منابع در کمیته عالی انتخابات عراق  گفتند که بر اساس شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی این کشور که روز گذشته برگزار شد، ائتلاف »النصر» به رهبری «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق پیشتاز است.

این منابع گفتند که پس از ائتلاف النصر، ائتلاف«سائرون» به رهبری «مقتدی صدر» قرار دارد.

ائتلاف های«الفتح » به رهبری «هادی العامری» نزدیک به الحشد الشعبی و «دولت قانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر سابق عراق نیز در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

انتخابات پارلمانی عراق  روز گذشته- شنبه- در سراسر این کشور آغاز شد و روند أخذ رأی پس از پایان رأی گیری آغاز شد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.