صبح امروز یکشنبه نخستین انتخابات شهرداری ها در تونس پس از انقلاب این کشور و سرنگونی«زین العابدین بن علی»رئیس جمهور مخلوع و فراری، در سایه رقابت بزرگ و گسترده آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، صبح امروز یکشنبه نخستین انتخابات شهرداری ها در تونس  پس از انقلاب این کشور و سرنگونی«زین العابدین بن علی»رئیس جمهور مخلوع و فراری، در سایه رقابت بزرگ و گسترده آغاز شد.

در این انتخابات نزدیک به 2068 فهرست شرکت دارند.

به موجب قانون اساسی تونس اداره محلی بر اساس مرکززدایی به عنوان ابزاری برای توزیع دوباره اختیارات و تغییر نقش دولت مرکزی و جماعت های محلی در سراسر شهرهای کشور عمل می کند.

«الباجی قاید السبسی» رئیس جمهور تونس از تونسی ها خواست که به شکل گسترده به مراکز رأی گیری رفته و آرای خود را در نخستین انتخابات شهرداری ها که کشور از زمان انتقال سیاسی شاهد آن است به صندوق های رأی بریزند.»

السبسی در پیامی تصویری به رای دهندگان در آستانه انتخابات شهرداری ها گفت:« روز یکشنبه یک روز عادی نیست. همه تونسی ها دعوت به رفتن به صندوق های رأی به منظور شرکت در انتخابات شهرداری ها هستند.»

رئیس جمهور تونس در ادامه افزود:« مساله به نظر ساده می رسد اما در عین حال بسیار مهم است زیرا این انتخابات به معنای آن است که تونس  تقویت و تثبیت روند دموکراتیک را ادامه می دهد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.