گفته می شود مولر بیش از 40 سوال برای پرسش از رئیس‌ جمهور به عنوان بخشی از تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌ جمهوری تهیه کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد بر اساس لیست سوالاتی که به دست ما رسیده «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیق در خصوص احتمال تبانی روسیه و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2016، می خواهد دست کم 40 سوال از رئیس جمهور بپرسد تا دریابد که آیا او با روسیه برای پیروزی در انتخابات تبانی داشته است یا خیر.

این لیست بلند بالا تلاش دارد تا به ذهن ترامپ رسوخ کند، به انگیزه انتشار برخی از توییت های جنجالی او پی ببرد، و ارتباط میان او و خانواده و نزدیک ترین مشاورانش را بررسی کند. 

سوالاتی که بازپرس ویژه تحقیقات درباره روسیه به کاخ سفید ارسال کرده است روی این مساله تمرکز دارد که آیا ترامپ برای مانع‌ تراشی در روند بررسی مداخله روسیه تلاش کرده یا خیر.

این سوالات همچنین نشان می‌ دهد رابرت مولر می‌ خواهد به این نکته برسد که آیا ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا درباره ارتباطات میان اعضای ستاد تبلیغات ریاست جمهوری‌ اش با روسیه اطلاع داشته است یا خیر. این مساله خصوصا روی بر تصمیمات ریئس جمهور در برکناری «جیمز کومی» مدیر سابق اف بی آی و «مایک فلین» مشاور امنیت ملی، نحوه برخورد او با «جف سشنز» دادستان کل و نشست ژوئن 2016 در برج ترامپ با یک وکیل روس متمرکز است. این وکیل روس مدعی بود اطلاعاتی مخربی از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات 2016 آمریکا در اختیار دارد.

رابرت مولر همچنین می‌ خواهد بداند که آیا رئیس‌ جمهور آمریکا مایک فلین را مورد عفو قرار داده یا خیر. این مقام سابق از سوی مولر به دروغگویی متهم است و گمان می‌ رود در روند تحقیقات همکاری می‌ کند.

این سوالات همچنین به کسب و کارهای رئیس جمهور و هر گونه مذاکره با «مایکل کوهن» وکیل شخصی قدیمی او در مورد معاملات با مسکو می پردازد. موارد دیگر در این سوالات عبارتند از اینکه: آیا رئیس جمهور از تلاش های «جارد کوشنر» دامادش برای راه اندازی کانال مخفی با روسیه خبر داشته یا خیر، با «راجر جی استون» مشاور قدیمی که مدعی شده در مورد هک شدن ایمیل های دموکرات ها اطلاعات دارد، تماس داشته یا خیر، و اینکه در طول سفر ترامپ به مسکو در سال 2013 چه اتفاقاتی افتاده است.

بحث در مورد تلاش ها برای اخراج مولر هم جزو این لیست محسوب می شود.

پرسش‌ های مذکور موشکافانه ترین بررسی در تحقیقات مولر می باشد که از یک سال پیش تاکنون آغاز شده است. این پرسش ها واضح‌ ترین نشانه‌ از آن است که مولر مدارک و شواهد ضمنی کافی برای متهم کردن رئیس‌ جمهور آمریکا به مانع‌ تراشی در روند اجرای عدالت در اختیار دارد و همچنین دلایلی دارد که باور کند ترامپ احتمالا از ارتباط با روس‌ ها اطلاع داشته است. اما هیچ نشانه‌ ای مبنی بر اینکه ترامپ اکنون رسما در این تحقیقات مظنون باشد یا اینکه مولر مدارکی دال بر همدستی آشکار ترامپ با روس‌ ها داشته باشد، دیده نمی‌ شود.  

این پرسش ها یادآور هرج و مرج ها در 15 ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ و دوره انتقالی و دوره تبلیغات انتخاباتی پیش از آن است.

چند ماهی است که رابرت مولر درباره احتمال مصاحبه با ترامپ صحبت کرده است اما به نظر می‌ رسد آنها درباره چگونگی انجام مصاحبه و میزان همکاری ترامپ اختلاف‌ نظر دارند.

«جی سکولو» وکیل ترامپ از اظهار نظر خودداری کرده است. سخنگوی دفتر مولر هم به درخواست ها برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.